X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 02 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 223
تاریخ ثبت : دوشنبه, 02 آبان,1401 | 03:46 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 02 آبان,1401 | 03:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 02 آبان,1401 | 03:47 ب.ظ

۱۷ هزار زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیرند

  • ۱۷ هزار زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیرند
از میان ۴ هزار و ۷۰۰ فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی ۳۰ نفر از آنان، زنان و دختران فلسطینی هستند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین امروز اطلاعیه ای را به مناسبت روز ملی زنان فلسطینی منتشر کرد تا رنج اسرای زن فلسطینی را درون زندان‌های رژیم صهیونیستی نشان دهد.

بر اساس این اطلاعیه، در حال حاضر ۳۰ زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند؛ از این تعداد دو نفر بدون تفهیم اتهام در بازداشت اداری قرار دارند و یک نفر نیز زیر ۱۸ سال سن دارد.

ضمن این که در میان اسرای زن فلسطینی ۶ نفر بیمار هستند و در معرض خطر قرار دارند و دو نفر به ۱۶ سال و یک نفر به ۱۵ سال حبس محکوم شده اند.در ماه جولای سال جاری نیز یک اسیر زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

طبق گزارش رسانه های فلسطینی، نخستین زن فلسطینی اسیر در سال ۱۹۶۷ دستگیر و در سال ۱۹۷۷ آزاد شد.تعداد زنان و دختران فلسطینی که از زمان امضای توافق «اسلو» دستگیر شدند، تقریبا ۲ هزار و ۲۵۰ مورد است.

تعداد زنان فلسطینی که از سال ۱۹۶۷ دستگیر شده اند نیز ۱۷ هزار نفر است. در طول سال جاری و سال گذشته، بیشترین میزان دستگیری زنان فلسطینی مربوط به «قدس اشغالی» با ۴۵ درصد بوده است.

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین با تاکید بر این که حریم خصوصی زنان و دختران فلسطینی در هنگام دستگیری و بازجویی نقض می‌شود، آورده است که طی دهه‌های گذشته زنان فلسطینی در کنار ملت فلسطین علیه اشغالگری مبارزه کردند.

این کمیسیون هشدار داد که زنان فلسطینی اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی مانند «دامون» با شرایط سختی مواجه هستند؛ مقام‌های صهیونیست با اهمال پزشکی آنان را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهند؛ به بهانه‌های واهی از ملاقات با خانواده خود محروم می‌شوند.

ارسال نظر: