X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 01 آبان 1401
تعداد بازدید خبر : 205
تاریخ ثبت : یکشنبه, 01 آبان,1401 | 03:17 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 01 آبان,1401 | 03:12 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 01 آبان,1401 | 03:17 ب.ظ

آزادی ۳ هزار مددجوی استان گلستان با استفاده از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس از زندان

  • آزادی ۳ هزار مددجوی استان گلستان با استفاده از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس از زندان
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با رای دادگاه‌های استان، امسال ۳ هزار نفر به جای زندان، به آرای جایگزین حبس محکوم شدند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، حیدر آسیابی، با اشاره به چرخش آرای محاکم استان گلستان به سمت جایگزین‌های حبس در جرایم سبک اظهار کرد: با رای دادگاه‌های استان، امسال ۳ هزار نفر به جای زندان به آرای جایگزین حبس محکوم شدند.

وی افزود: قضات استان این آرا را با استفاده از ظرفیت قانون، برای جرایم سبک و کسانی که سابقه دار نیستند، صادر کردند. الزام به خدمات عمومی رایگان، دوره مراقبت و جزای نقدی از جمله آرای جایگزین زندان است که امسال قضات برای محکومان صادر کردند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: مختومه شدن پرونده در مرحله دادسرا با هدف جلوگیری از برچسب زنی به افراد، آزادی مشروط و تعلیق مراقبتی از دیگر نهادهای پیش‌بینی شده در قانون است که قضات برای جلوگیری از ورود افراد به زندان در جرایم سبک، اعمال کردند.

وی بیان کرد: امسال ۱۹۶ محکوم به حبس نیز از حبس الکترونیک بهره مند شدند یعنی با استفاده از پابند الکترونیکی تحت نظر قرار دارند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه جزو استان های پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس در کشور هستیم، گفت: سال گذشته در دادگاه‌های استان برای ۶ هزار و ۱۲۰ نفر که سابقه کیفری نداشتند و جرایم سبک مرتکب شده بودند، رای جایگزین حبس صادر شد.
ارسال نظر: