X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 25 مهر 1401
تعداد بازدید خبر : 167
تاریخ ثبت : دوشنبه, 25 مهر,1401 | 02:22 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 25 مهر,1401 | 10:09 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 25 مهر,1401 | 02:22 ب.ظ

قصور پلیس انگلیس در محافظت از جان و سلامت مظنونین و متهمین

  • قصور پلیس انگلیس در محافظت از جان و سلامت مظنونین و متهمین
روزنامه گاردین در گزارشی به قصور پلیس انگلیس در محافظت از جان و سلامت مظنونین و متهمین پرداخته است.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، گاردین در گزارشی قصور پلیس انگلیس در محافظت از جان و سلامت متهمین را مورد توجه قرار داد و نوشت: ماریوس سیولاک(Marius Ciolac)، 35 ساله و تبعه رومانیایی، به واسطه شلیک پلیس مسلح به وی در خیابان، پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

به گفته دیده‌بان پلیس، مردی که با چاقو در خارج از پاسگاه پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد، قبل از شلیک گلوله مرگبار، با نارنجک گازی، باتوم و تفنگ شوکر روبرو شده بود.

یافته‌های اولیه یک کالبدشکافی نشان می‌دهد که سیولاک بر اثر یک گلوله به شکم جان خود را از دست داده است.

گاردین همچنین در گزارش جداگانه ای با اشاره به قضیه کابا، 24 ساله، می پردازد که پس از تعقیب و گریز پلیس در استریتهام هیل، جنوب لندن، در یک وسیله نقلیه ثابت از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. خانواده مقتول از سازمان ملل خواسته است که مرگ کریس کابا را در تحقیقات جهانی خود درباره «وحشیگری پلیس» و نژادپرستی بررسی کند.

انجمن حقوق بشری Inquest همچنین نگرانی خود را در مورد مرگ اخیر اولادجی اومیشور، 41 ساله، که پس از درگیری فیزیکی با افسران از پل چلسی در غرب لندن سقوط کرد اعلام کرد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارش خود پیرامون تبعیض سیستماتیک علیه جمعیت نژادی نتیجه گرفت که کشورهای عضو از جمله بریتانیا باید از افسران پلیسی که حقوق بشر سیاه‌پوستان را نقض می‌کنند جلوگیری کند.

مدیر Inquest می‌گوید: «نگرانی‌های قانونی در مورد توسل فوری پلیس به استفاده از نیروی کشنده و رفتارهای تحقیر کننده وجود دارد که مردان سیاه‌پوست را با خطر و جنایت روبرو می‌کند. بارها و بارها با منحرف کردن توجه از رفتار پلیس و سوالات حیاتی در مورد پاسخگویی پلیس به حاکمیت قانون در مقابل قتل غیرقانونی شهروندان روبرو شده ایم.».

ارسال نظر: