X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 25 مهر 1401
تعداد بازدید خبر : 181
تاریخ ثبت : دوشنبه, 25 مهر,1401 | 12:01 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 25 مهر,1401 | 11:53 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 25 مهر,1401 | 12:01 ب.ظ

انتقاد موسسه حقوق بشری از آمریکا برای نقض حقوق کودکان درباره ازدواج و رفتار خشونت آمیز

  • انتقاد موسسه حقوق بشری از آمریکا برای نقض حقوق کودکان درباره ازدواج و رفتار خشونت آمیز

مدیر حقوق کودکان دیده بان حقوق بشر می گوید: وقتی صحبت از ازدواج کودکان، کار خطرناک کودکان، احکام شدید زندان و رفتار خشونت آمیز با کودکان به میان می آید، اکثریت قریب به اتفاق ایالت های ایالات متحده قوانین افتضاحی دارند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، دیده بان حقوق بشر می گوید قوانین ایالتی ایالات متحده به طور قاطع از استانداردهای بین المللی حقوق کودک پیروی نمی کند و از اکثریت قریب به اتفاق کودکان در برابر ازدواج کودکان، کار خطرناک کودکان، احکام شدید زندان و رفتار خشونت آمیز محافظت نمی کنند.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده تنها کشوری است که موفق به تصویب این کنوانسیون نشده است که توسط 196 کشور تصویب شده است. جو بکر، مدیر مدافع حقوق کودکان دیده بان حقوق بشر، می گوید: «وقتی صحبت از ازدواج کودکان، کار خطرناک کودکان، احکام شدید زندان و رفتار خشونت آمیز با کودکان به میان می آید، اکثریت قریب به اتفاق ایالت های ایالات متحده قوانین افتضاحی دارند. سیاستگذاران دولتی باید برای محافظت بهتر از فرزندان خود به سرعت عمل کنند.»

دیده بان حقوق بشر می گوید ایالت هایی با بدترین وضعیت نسبت به نقض حقوق کودکان عبارتند از می سی سی پی، وایومینگ، اوکلاهما، جورجیا و واشنگتن. ازدواج کودکان در 43 ایالت قانونی است. این گزارش به نقل از گزارش Unchained at Last اعلام می کند ازدواج کودکان با بارداری زودهنگام، پیشرفت تحصیلی کمتر و افزایش خطر خشونت خانگی و فقر همراه است. هیچ ایالتی در ایالات متحده همه تنبیه بدنی کودکان را ممنوع نکرده است و 23 ایالت هم در مدارس دولتی و هم در مدارس خصوصی آن را مجاز می دانند. تنبیه بدنی در موسسات کیفری کودکان در 16 ایالت قانونی است.

ایالات متحده تنها کشوری در جهان است که کودکان زیر 18 سال را بدون آزادی مشروط به حبس ابد محکوم می کند.

ارسال نظر: