X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 24 مهر 1401
تعداد بازدید خبر : 156
تاریخ ثبت : یکشنبه, 24 مهر,1401 | 11:34 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 24 مهر,1401 | 10:31 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 24 مهر,1401 | 11:34 ق.ظ

۱۰ میلیون مهاجر از حق رای در انتخابات عمومی آلمان محروم شدند

  • ۱۰ میلیون مهاجر از حق رای در انتخابات عمومی آلمان محروم شدند

شمار قابل توجهی از مهاجران در آلمان از حق رای در انتخابات عمومی محروم هستند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، بیش از ۱۰ میلیون مهاجر در آلمان از حق رای در انتخابات عمومی در حالی محرومند که در این کشور زندگی می‌کنند و مالیات می‌پردازند.


بر اساس گزارش آناتولی، بیش از ۱۰ میلیون مهاجر در آلمان به دلیل نداشتن شهروندی این کشور از حق رای در انتخابات عمومی محروم هستند؛ این در حالیست که این افراد در آلمان زندگی، کار یا تحصیل می‌کنند و به این کشور مالیات می‌پردازند.


سهم این مهاجران از جمعیت بزرگسالان آلمان ۱۴ درصد است اما نمی‌توانند در تصمیم گیری‌های سیاسی آلمان به عنوان خانه دومشان حرفی داشته باشند.ماده ۱۱۶ قانون اساسی آلمان تصریح می‌کند که فقط شهروندان آلمانی واجد شرایط رای دادن در انتخابات ملی و ایالتی هستند و افراد بدون تابعیت آلمان از شرکت در انتخابات محروم هستند.    


حامیان مشارکت سیاسی مهاجران نسل اول آلمان در انتخابات عمومی در این کشور، بر این باورند که ماده ۱۱۶ قانون اساسی آلمان هیچ راهی برای مشارکت سیاسی این افراد باقی نمی‌گذارد. آن‌ها تاکید دارند که این امر یکی از مهم ترین جنبه‌های تبعیض ساختاری در آلمان است که سبب می‌شود صدای بخش عمده ای از افراد جامعه که آسیب پذیر هم هستند، در پارلمان آلمان شنیده نشود.


سیاستمداران آلمانی راه حل این مشکل را ساده سازی قانون تابعیت می‌دانند؛ به این معنا که مهاجران راحت تر بتوانند تابعیت آلمان را دریافت کنند. البته برخی دیگر نیز از اعطای حق رای به شهروندان دیگر کشورهای ساکن در آلمان به عنوان راه حلی برای معذوریت برخی از مهاجران از تغییر تابعیت اشاره می‌کنند.

 

محرومیت مهاجران از حق رای در انتخابات عمومی محدود به آلمان نبوده و کشورهای فرانسه و اتریش نیز شهروندان غیراتحادیه اروپا را از حق رای محروم می‌کنند.

 

 

برچسب ها: انتخابات, آلمان
ارسال نظر: