X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 17 مهر 1401
تعداد بازدید خبر : 336
تاریخ ثبت : دوشنبه, 18 مهر,1401 | 08:20 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 17 مهر,1401 | 03:12 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 18 مهر,1401 | 08:20 ق.ظ

رژیم صهیونیستی تنها رژیم محکوم به نقض حقوق زنان در سازمان ملل

  • رژیم صهیونیستی تنها رژیم محکوم به نقض حقوق زنان در سازمان ملل
رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بارها از سوی سازمان ملل به نقض حقوق زنان محکوم شده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، سازمان ملل در روزهای پایانی جولای ۲۰۲۲ برای چندمین بار، رژیم صهیونیستی را به عنوان تنها رژیم ناقض حقوق زنان در جهان معرفی کرد.

بر اساس گزارش « unwatch، csmonitor و تایمز آو اسرائیل»، سازمان ملل در جولای سال جاری با ۴۰ رای موافق در مقابل ۶ رای مخالف و ۴ رای ممتنع مجددا رژیم صهیونیستی را به عنوان رژیم ناقض حقوق زنان محکوم کرد.

دلیل این محکومیت سیاست‌های ناقض حقوق زنان در رژیم صهیونیستی است که هم زنان صهیونیست و هم زنان فلسطینی را هدف قرار می‌دهد.

رژیم صهیونیستی متهم شد که گذشته از ایجاد موانع در مسیر احقاق حقوق، پیشرفت و خوداتکایی زنان، زنان فلسطینی را مکررا تحت تاثیر مداوم نقض سیستماتیک حقوق خود در چارچوب نقض حقوق بشر فلسطینیان قرار داده است.

سازمان ملل در سال‌های ۲۰۲۱، ۲۰۲۰، ۲۰۱۹ و ۲۰۱۵ نیز رژیم صهیونیستی را تنها ناقض حقوق زنان در جهان معرفی کرده بود.از منظر قطعنامه‌های تصویب شده، اشغالگری رژیم صهیونیستی مانع بزرگی برای زنان و دختران فلسطینی برای استیفای حقوق خودشان است.

نکته مهم این که همه قطعنامه‌های سازمان ملل در محکومیت رژیم صهیونیستی در موضوع نقض حقوق زنان با اکثریت آرا به تصویب رسیدند و البته مدعیان اصلی حقوق بشر مانند انگلیس، کانادا و آمریکا از مخالفان قطعنامه‌های مذکور بودند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که ورای نقض حقوق زنان فلسطینی که موضوعی ثابت شده و مستند است، حقوق زنان در اراضی اشغالی در وجوه مختلفی نقض می‌شود و رفتار تبعیض آمیز علیه آنان در حال عادی شدن است.

از سوی دیگر «میدل ایست آی»، در گزارشی که به موضوع نقض حقوق زنان در اراضی اشغالی اختصاص داده بود، نوشت: زنان در اسرائیل موجی از خشونت و تبعیض جنسی را تجربه و تحمل می‌کنند؛ این در حالیست که رژیم صهیونیستی و کابینه اش توجهی به این موضوع ندارند.


ارسال نظر: