X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 11 مهر 1401
تعداد بازدید خبر : 391
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 12 مهر,1401 | 01:03 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 11 مهر,1401 | 03:02 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 12 مهر,1401 | 01:04 ب.ظ

تشریح تبعیض و نژادپرستی در دانمارک از سوی یک گروه حقوق بشری

  • تشریح تبعیض و نژادپرستی در دانمارک از سوی یک گروه حقوق بشری
یک گروه حقوق بشری اخیرا با انتشار بیانیه ای وضعیت نژادپرستی در دانمارک را تشریح کرده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، گروه حقوق بشری «دانمارک بدون سانسور» اخیرا با انتشار بیانیه ای وضعیت نژادپرستی در این کشور را توصیف و تشریح کرد.

بر اساس گزارش «thetruedenmark»، گروه حقوقی «دانمارک بدون سانسور» در سال ۲۰۲۰ توسط گروهی از اتباع دانمارکی و مهاجران به عنوان یک سازمان حقوق بشری متخصص در رعایت و مستندسازی نقض حقوق بشر در دانمارک تاسیس شد.

این گروه اخیرا با انتشار نامه ای سرگشاده اعلام کرد: مدافعان و فعالان حقوقی از سیاست‌های نژادپرستانه دولت دانمارک به ستوه آمده اند؛ دولت دانمارک در حالی اقلیت‌ها، زنان و رنگین پوستان را هدف قرار می‌دهد که رسانه‌های بین المللی و دانمارکی نتوانسته اند قوانین نفرت برانگیز نژادپرستانه مصوب این کشور را مورد توجه عموم قرار دهند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: با وجود تلاش‌های بی وقفه دولت دانمارک برای ترویج این فریب مبنی بر این که دانمارک پناهگاهی برای دموکراسی و حقوق بشر است، سازمان‌های حقوق بشری در دانمارک تاکنون موج‌های متعددی از سوءاستفاده و نژادپرستی در این کشور را گزارش داده اند.این نامه در تشریح گستردگی تبعیض و نژادپرستی در دانمارک به حوزه ورزش این کشور اشاره می‌کند.

براساس نامه مذکور، سازمان عفو بین الملل تاکنون موارد متعددی از نقض حقوق بشر علیه پناهجویان در دانمارک را منتشر و از سیاست‌های مهاجرتی دانمارک به عنوان تهاجمی ترین سیاست مهاجرتی و پناهجویی در میان کشورهای غربی یاد کرده است.

در نامه سرگشاده مذکور آمده است: بررسی‌های سازمان‌های حقوق بشری در یک دهه گذشته، شواهدی از الگوی سیستماتیک سوءرفتار با مهاجران و پناهجویان و تخلفات دولت دانمارک را نشان می‌دهد؛ الگویی که با انگیزه سیاسی درصدد اخراج مهاجران و پناهجویان و حذف سیاهپوستان و اقلیت‌ها تنظیم و اجرایی شده است.

نویسندگان نامه مذکور خواستار حمایت جهانی و بین المللی از افراد به حاشیه رانده شده و آسیب پذیر تحت تاثیر قوانین نژادپرستانه در دانمارک شدند.

ارسال نظر: