X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 159
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 29 شهریور,1401 | 02:02 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 29 شهریور,1401 | 01:58 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 29 شهریور,1401 | 02:02 ب.ظ

افزایش کودکان بی‌خانمان در فرانسه

  • افزایش کودکان بی‌خانمان در فرانسه

بررسی‌های انجام شده نشان می‎دهد که صدها کودک در فرانسه بی‌خانمان هستند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، یونیسف هشدار داد که تعداد کودکان بدون مسکن در فرانسه از ژانویه ۲۰۲۲ افزایش یافته است. صندوق کودکان سازمان ملل برآورد کرده که در پاییز امسال بیش از هزار و ۶۰۰ کودک خردسال در فرانسه بی‌خانمان خواهند بود و در خیابان‌ها به سر می‌برند.


بر اساس گزارش فرانس تی‎وی، «آدلین هازان»، مدیر یونیسف در فرانسه، به همراه مدیر یکی از نهادهای حقوق بشری در یادداشتی که در ماه آگوست منتشر شده، تاکید کردند که این امر واقعیتی غیر قابل قبول در فرانسه است.


این نهاد سازمان ملل هشدار داده که حدود هزار و ۶۵۸ کودک بدون محل اقامت در یک هفته قبل از شروع سال تحصیلی مجبور به خوابیدن در بیرون یا در پناهگاه‌های موقت در فرانسه هستند. یونیسف می‌گوید «برخی از آنها، اگرچه تخمین تعداد دقیق غیرممکن است، امروز فرصت رفتن به مدرسه را نخواهند داشت.»

پاریس همچنان بیشترین تعداد درخواست‌های اقامتی تکمیل نشده را دارد؛ از هزار و ۶۵۸ خانواده بی‌خانمان دارای فرزند، ۳۶۸ کودک زیر سه سال هستند. «یوتوپیا ۵۶» که محل اسکان شهروندان بی‌خانمان را سازماندهی می کند، طی سال گذشته شاهد افزایش تعداد کودکان خیابانی بوده است.


دفتر یونیسف در فرانسه، از دولت این کشور درخواست کرده تا به این وضعیت هشدارآمیز رسیدگی کند. ارقام مسکن ضعیف برای کودکان با افزایش ۷۷ درصدی برای خانواده‌های بدون مسکن در مقایسه با ژانویه افزایش می‌یابد.


این رقم از پایان ژانویه تاکنون ۸۶ درصد افزایش یافته است، اما می‌توان آن را پایین‌ترین آمار در نظر گرفت زیرا همه خانواده‌ها گزارش‎‌های مربوط به بی‌خانمانی را اعلام نکرده‌اند. علاوه بر این در آستانه آغاز سال تحصیلی، انجمن‌ها نسبت به اثرات مخرب فقر بر هزاران خردسال در فرانسه هشدار می‌دهند. کودکان خسته در مدرسه به دلیل خوابیدن در خیابان، برخی دیگر به دلیل شرایط نامناسب زندگی خود از تحصیل محروم می‌شوند.

 

ارسال نظر: