X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 27 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 183
تاریخ ثبت : یکشنبه, 27 شهریور,1401 | 08:53 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 27 شهریور,1401 | 08:46 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 27 شهریور,1401 | 08:53 ق.ظ

افزایش اخاذی جنسی اینترنتی در کانادا و بی کفایتی مدیران دولتی

  • افزایش اخاذی جنسی اینترنتی در کانادا و بی کفایتی مدیران دولتی

گزارش‌های مربوط به استفاده از تصاویر یا فیلم‌های جنسی برای باج‌گیری از قربانیان در کانادا، بیش از دو برابر شده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، پایگاه کانادایی گلوبال نیوز می گوید گزارش‌های مربوط به استفاده از تصاویر یا فیلم‌های جنسی برای باج‌گیری از قربانیان در کانادا، بیش از دو برابر شده است. برای نمونه پلیس لسبریج تاکنون 43 گزارش از تلاش‌های اخاذی را در سال 2022 دریافت کرده است.

 

بر اساس این گزارش، پلیس افشاء کرده است از مواردی که امسال به پلیس لسبریج گزارش شده است، 20 درصد از قربانیان زیر 18 سال سن داشته اند که جوان ترین آنها 13 سال است. درخواست‌های اخاذی برای پول اغلب از سوی شبکه‌های بین‌المللی جنایت سازمان‌یافته است که می‌تواند تحقیقات جنایی را به چالش سیاسی و موضوع بی کفایتی برخی مدیران دولتی تبدیل کند.

 

گلوبال نیوز می گوید معمولاً از قربانیان خواسته می‌شود تا از طریق خدمات پرداخت آنلاین یا از طریق کارت‌های هدیه آنلاین به شکنجه‌گران خود پرداخت کنند.[1] آمار منتشر شده در کانادا نشان می دهد موارد اخاذی گزارش شده توسط پلیس در کانادا در دهه گذشته نزدیک به 300 درصد افزایش یافته است، اما این جنایت در طول همه گیری کرونا افزایش قابل توجهی داشته است.

 

مدیر یک مرکز حمایت از کودکان به نام سایبرتیپ در کانادا گفت: «حجم بی سابقه ای از گزارش ها از سوی جوانان و گاهی والدین نگران آنها در مورد گرفتار شدن به تاکتیک های اخاذی تهاجمی دریافت کرده است که به حدود 300 مورد اخاذی آنلاین در ماه می رسد.» بررسی 322 مورد اخاذی جنسی توسط این مرکز در ماه جولای دریافت کرد، نشان داد92 درصد از آنها پسران یا مردان جوان بود.

 

[1] https://globalnews.ca/news/9130066/lethbridge-sextortion-attempts-increasing

برچسب ها:
ارسال نظر: