X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 31 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 217
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 23 شهریور,1401 | 04:50 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 31 خرداد,1401 | 04:38 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 23 شهریور,1401 | 04:50 ب.ظ

دوازدهمین بولتن «اقدامات قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر و شهروندی» منتشر شد

  • دوازدهمین بولتن «اقدامات قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر و شهروندی» منتشر شد

دوازدهمین شماره بولتن «برخی اقدامات قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر و شهروندی»، از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.


 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، خلاصه‌ای از پوشش خبری برخی اقدامات قابل توجه در جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر و شهروندی، از سوی ستاد حقوق بشر منتشر شد.


هدف از انتشار این بولتن که دوازدهمین شماره آن از ۱۵ الی ۳۱ خردادماه  ۱۴۰۱ منتشر گردیده، گردآوری تازه‌ترین خبرها و دستاوردهای قضایی است که در این شماره صلح و سازش در نتیجه تلاش های شورای حل اختلاف، عدم اجرای مجازات قصاص از طریق جلب رضایت اولیای دم، آزادی از زندان با کمک های خیرین و تلاش ستاد دیه و بازدید از زندان ها و نظارت بر حقوق زندانیان و مراجعان دستگاه قضایی و تسهیل دادرسی الکترونیک درج گردیده است.

در این شماره اقدامات قابل توجه در حوزه های غیرقضائی نیز منتشر شده است که از جمله این اقدامات، اسکان رایگان سالمندان بی سرپرست در مراکز نگهداری، افزایش حقوق ۶۰ درصد از بازنشستگان ،افتتاح ۵۴۰۰ طرح اشتغالزایی و ایجاد ۱۶ هزار شغل در نقاط محروم استان تهران توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، امضای تفاهم نامه خدمات غربالگری و استعدادیابی ورزشی در مناطق محروم و اعزام تیم های تخصصی پزشکی به مناطق کمتر برخودار و صعب­ العبور چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گرفته است.
 

همچنین احیای ۱۵۹ واحد اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل در کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و ایجاد اشتغال برای ۸۹۰ نفر، برپایی نمایشگاه «لمس تاریخ در موزه‌ ملی ایران» برای کودکان و نوجوانان روشندل و مناسب سازی فضای شهری و معابر در یزد در راستای ارتقای حقوق بشر و شهروندی ذکر شده است .



 دوازدهمین شماره بولتن برخی اقدامات قابل توجه نظام قضایی در حوزه حقوق بشر و شهروندی را اینجا بخوانید.


 

 

ارسال نظر: