X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 15 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 168
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 23 شهریور,1401 | 04:27 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 15 خرداد,1401 | 04:09 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 23 شهریور,1401 | 04:27 ب.ظ

یازدهمین بولتن «اقدامات قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر و شهروندی» منتشر شد

  • یازدهمین بولتن «اقدامات قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر و شهروندی» منتشر شد

یازدهمین شماره بولتن «برخی اقدامات قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر و شهروندی»، از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، خلاصه‌ای از پوشش خبری برخی اقدامات قابل توجه در جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر و شهروندی، از سوی ستاد حقوق بشر منتشر شد.

هدف از انتشار این بولتن که یازدهمین شماره آن از نیمه اول اردیبهشت ماه الی پانزدهم خردادماه ۱۴۰۱ منتشر گردیده، گردآوری تازه‌ترین خبرها و دستاوردهای قضایی است که در این شماره عدم اجرای مجازات قصاص از طریق جلب رضایت اولیای دم، آزادی زندانیان با کمک های خیرین و تلاش ستاد دیه، صلح و سازش در نتیجه تلاش های شورای حل اختلاف، بازدید از زندان ها و نظارت بر حقوق زندانیان و مراجعان دستگاه قضایی و تسهیل دادرسی الکترونیک و رایگان شدن بستری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی درج گردیده است.

در این شماره همچنین تحصیل ۵۲۷ هزار دانش آموز اتباع خارجی در ایران و فعالیت ۲۲ مدرسه ویژه اتباع، ایجاد ۳۰۱ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۰، تعرفه رایگان برق برای ۸۰۰ هزار مددجو، پوشش ۱۰۰  قلم داروی جدید تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران و تشکیل کمیته‌ ویژه رفاه زنان و امنیت شغلی کارگران و واکسن رایگان سرخک برای اتباع افغانستانی، مورد توجه قرار گرفته است.
 

فعال شدن بیمه درمانی پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، ارسال دارو به منزل بیماران مزمن و تصویب کلیات طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه دستگاه های اجرایی در راستای ارتقای حقوق بشر و شهروندی ذکر شده است .
 


یازدهمین شماره بولتن برخی اقدامات قابل توجه نظام قضایی در حوزه حقوق بشر و شهروندی  را اینجا بخوانید.

 

 

ارسال نظر: