X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 152
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 15 شهریور,1401 | 02:57 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 15 شهریور,1401 | 02:50 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 15 شهریور,1401 | 02:57 ب.ظ

معرفی افراد فاقد شناسنامه برای تعیین سن به مراکز معاینات بالینی پزشکی قانونی

  • معرفی افراد فاقد شناسنامه برای تعیین سن به مراکز معاینات بالینی پزشکی قانونی

 سازمان پزشکی قانونی کشور با وزارت تعاون در جهت تهیه پروفایل ژنتیکی از فرزندان مادران ایرانی مزدوج با اتباع خارجی برای دریافت اوراق هویت ایرانی، تفاهم نامه ای منعقد کرد.


 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، عباس مسجدی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص اقدامات این سازمان در خصوص کمک به هموطنانی که فاقد شناسنامه هستند، اظهار کرد: افراد متقاضی شناسنامه با در دست داشتن نامه مرجع قضایی مبنی بر تعیین سن به حوزه معاینات بالینی ادارات پزشکی قانونی معرفی می‌شوند.
 

وی افزود: پس از تطبیق هویت، از طریق تهیه تصویر معاینه ‌شونده و انجام معاینه ظاهری وی، بسته به سنشان ارزیابی‌های تکمیلی ازجمله مشاوره دندان‌ پزشکی و مشاوره رادیولوژی و تهیه گرافی انجام شده و در نهایت سن تخمینی در نظریه کارشناسی صادره به مرجع استعلام‌کننده، اعلام می‌شود.


مسجدی تصریح کرد: همچنین سازمان پزشکی قانونی کشور اقدام به رایزنی با وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرده است که در این راستا تفاهم نامه‌ای با وزارت تعاون در جهت تهیه پروفایل ژنتیکی از فرزندان مادران ایرانی مزدوج با اتباع خارجی منعقد شده تا این افراد (فرزندان) پس از تایید وجود رابطه بیولوژیک با مادر، اوراق هویت ایرانی دریافت کنند.



 

ارسال نظر: