X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 14 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 161
تاریخ ثبت : دوشنبه, 14 شهریور,1401 | 04:24 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 14 شهریور,1401 | 04:06 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 14 شهریور,1401 | 04:24 ب.ظ

کنعانی: پیگیری‌ پرونده حمید نوری و شهروند ایرانی در عربستان تا آزادی ادامه دارد

  • کنعانی: پیگیری‌ پرونده حمید نوری و شهروند ایرانی در عربستان تا آزادی ادامه دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه از انجام اقدامات لازم از سوی ایران در پرونده نوری خبر داد.


 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضايیه و ستاد حقوق بشر، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین وضعیت پرونده «حمید نوری»، شهروند ایرانی زندانی در سوئد گفت که پیگیری‌های وزارت امور خارجه در رابطه با این پرونده ادامه دارد.
 

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد نزدیک شدن به زمان اعلام نتیجه فرجام خواهی «حمید نوری» درباره حکم اخیر دادگاه سوئد علیه وی، اظهار کرد: اقدام‌های لازم در موعد مقرر انجام خواهد شد و پیگیری‌های ما در این رابطه ادامه دارد.
 

دولت سوئد چندی پیش طی دادگاهی ناعادلانه و نمایشی حکم به محکومیت «حمید نوری» براساس دادخواست ادعایی و واهی گروهک تروریستی منافقین داد. فرزند «حمید نوری» اخیرا در پیامی توییتری از تداوم کارشکنی سوئد برای ملاقات با «حمید نوری» در روزهای منتهی به حکم استیناف خبر داد.
 

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه در مورد شهروند ایرانی زندانی در عربستان گفت: موضوع شهروند ایرانی بازداشت شده در عربستان یکی از مهم‌ترین پیگیری‌ها بوده و تا زمان تحقق آزادی پیگیری‌ها ادامه می‌یابد.
 

وی افزود: سازمان حج و زیارت موضوع را با جدیت پیگیری کرد؛ وزارت امور خارجه نیز این موضوع را مورد پیگیری قرار داده و در بالاترین سطح آن را پیگیری می‌کند؛ وزیر امور خارجه از کانال وزرای خارجه عراق و عمان این موضوع را پیگیری کرده است.


کنعانی در ادامه تاکید کرد: معتقدیم اساسا فرد مذکور جرمی مرتکب نشده و امیدواریم در فضای عمومی و روابط دوجانبه دو کشور، موضوع شهروند ایرانی با نگاه انسانی مورد توجه قرار بگیرد و حاجی ایرانی در اسرع وقت به آغوش خانواده برگردد.

 

 

ارسال نظر: