X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 13 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 298
تاریخ ثبت : یکشنبه, 13 شهریور,1401 | 10:02 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 13 شهریور,1401 | 10:01 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 13 شهریور,1401 | 10:04 ق.ظ

واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا به قتل عام غیر نظامیان در حمله رژیم صهیونیستی به غزه

  • واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا به قتل عام غیر نظامیان در حمله رژیم صهیونیستی به غزه

آمریکا و اروپا در واکنش به حملات سه روزه رژیم صهیونیستی به غزه از امنیت رژیم اشغالگر اسرائیل دفاع کردند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، ۵ الی ۷ آگوست ارتش اشغالگر اسرائیل به مدت سه روز به شدت با گروه فلسطینی «جهاد اسلامی» در فلسطین درگیر شد که به گفته منابع فلسطینی، در جریان آن ۱۷ کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی به بهانه "تهدید حمله قریب الوقوع" گروه جهاد اسلامی به این منطقه حمله کردند.

این حملات در بحبوحه افزایش تنش‌ها در سرتاسر سرزمین‌های فلسطینی انجام شد، زمانی که نیروهای رژیم صهیونیستی بسام السعدی، یکی از رهبران ارشد جهاد اسلامی را در حمله به شهر جنین در کرانه باختری اشغالی بازداشت کردند.

این در حالیست که دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که در میان ۴۸ فلسطینی که در حمله سه‌ روزه رژیم اشغالگر اسرائیل به غزه به شهادت رسیدند، دستکم ۲۲ نفر غیرنظامی بودند که 17 تن از آنها را زنان و کودکان تشکیل می دادند. در این میان 360 فلسطینی مجروح شدند که نزدیک به دو سوم از این تعداد غیرنظامیان هستند؛ شامل 151 کودک، 58 زن و 19 سالمند.

در اینگونه حملات نظامی و غیرانسانی، کودکان بیشترین آمار قربانیان را تشکیل می دهند. در حالی که آتش بس در غزه برقرار است، تنش ها در کرانه باختری همچنان ادامه دارد، نهم اوت چهار فلسطینی بر اثر شلیک گلوله های جنگی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و 90 نفر دیگر زخمی شدند.

 

بیانیه کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد قتل عام کودکان فلسطینی
 

11 آگوست 2022 ، میشل باچلت، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای نسبت به تعداد بالای کشتار فلسطینی ها از جمله کودکان کشته و زخمی شده در اراضی اشغالی فلسطین در سال جاری، از جمله در حملات اسرائیل به غزه ابراز نگرانی کرد.

تنها طی هفته گذشته، 19 کودک فلسطینی در اراضی اشغالی فلسطین به شهادت رسیدند به نحوی که تعداد شهدا از ابتدای سال به 37 نفر رسید. هفده کودک در جریان جنگ غزه از 5 تا 7 اوت و دو کودک دیگر در تاریخ 9 اوت در حملات نظامی رژیم اسرائیل در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در  ادامه بیانیه خود آورده است: «آزار رساندن به هر کودکی در جریان درگیری عمیقاً آزاردهنده است و قتل عام و معلول کردن بسیاری از کودکان در سال جاری بی وجدانی است.»


باچلت در بیانیه خود ضمن اشاره به عدم رعایت تفکیک اهداف نظامی و غیرنظامی اظهار می کند:«هدف قرار دادن غیرنظامیان بر خلاف قوانین بین المللی بشردوستانه است».
 

باچلت می گوید که استفاده گسترده از گلوله جنگی توسط نیروهای اسرائیلی در حملات نظامی در سراسر کرانه باختری از جمله قدس شرقی در سال 2022 منجر به افزایش نگران کننده در کشتار فلسطینی ها شده است.

وی می افزاید: در بسیاری از حوادث نیروهای اسرائیلی از نیروی مرگبار به شیوه ای که مغایر با قوانین بین المللی حقوق بشر است، استفاده کردند.

کمیساریای عالی خواستار تحقیقات فوری، مستقل، بی‌طرفانه، کامل و شفاف در مورد همه حوادثی شد که در آن افراد کشته یا زخمی شدند.

باچلت در ادامه این بیانیه می گوید « فقدان تقریباً کامل مسئولیت در اراضی اشغالی فلسطین وجود دارد - چه برای نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی در غزه، چه برای نقض مکرر اسرائیل از قوانین حقوق بشر بین‌المللی و قوانین اشغال در کرانه باختری.

باچلت در پایان بیانیه تاکید می کند: «این جو مصونیت از مجازات برای اسرائیل، همراه با تخلفات طولانی مدت، چرخه خشونت و تکرار تخلفات را تشدید می کند.»


موضع اتحادیه اروپا درباره حملات رزیم صهیونیستی به غزه
 

اتحادیه اروپا روز شنبه، یک روز پس از حملات اسراسیل به غزه برای جلوگیری از تشدید تنش و تلفات بیشتر در نوار غزه خواستار خویشتنداری شد.

پیتر استانو (Peter Stano)، سخنگوی ارشد بخش دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اتحادیه اروپا خواستار حداکثر خویشتنداری طرف ها برای جلوگیری از تشدید تنش و تلفات بیشتر در غزه و اطراف آن است».

این متن ضمن ابراز نگرانی این اتحادیه به تعداد تلفات منجر شده از غیرنظامیان، حق اسرائیل برای حفاظت از غیرنظامیان خود را تصدیق کرد اما هشدار داد که باید از «درگیری گسترده تر» با تلفات و رنج بیشتر  اجتناب شود.


حمایت بایدن از حملات رژیم صهیونیستی
 

جو بایدن، رسیس جمهور آمریکا در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به غزه می گوید: من از اعلام آتش بس میان اسرائیل و گروه جهاد اسلامی فلسطین در غزه استقبال می کنم. حمایت من از امنیت اسرائیل طولانی مدت و بی وقفه است - از جمله حق آن برای دفاع از خود. ایالات متحده به حمایت از گنبد آهنین اسرائیل، افتخار می‌کند. من نخست وزیر یایر لاپید و رهبری دولت او را در این حملات ستایش می کنم.



 

ارسال نظر: