X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 12 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 392
تاریخ ثبت : شنبه, 12 شهریور,1401 | 04:27 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 12 شهریور,1401 | 03:41 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 12 شهریور,1401 | 04:27 ب.ظ

مرگ ۸ مهاجر دیگر در مرز آمریکا و مکزیک/ بازداشت ۱۰۰ مهاجر در مرزهای آمریکا

  • مرگ ۸ مهاجر دیگر در مرز آمریکا و مکزیک/ بازداشت ۱۰۰ مهاجر در مرزهای آمریکا

مرز آمریکا و مکزیک گه به مرگبارترین مرز برای مهاجران تبدیل شده همچنان شاهد قربانی شدن پناهجویان و مهاجران است.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، نگهبانان مرزهای آمریکا یک گروه ۱۰۰ نفره از مهاجران را هنگام بالا رفتن از حصارها برای ورود به این کشور بازداشت کردند.
 

بر اساس گزارش اکونومیک تایمز، این ۱۰۰  نفر تلاش کردند از یک پست مرزی در کالیفرنیا عبور کنند. افسران گشت مرزی بخش سن دیگو از ایستگاه ساحلی «امپریال»، گروه ۱۰۰ مهاجر متشکل از شهروندان آفریقایی، آسیایی و آمریکای جنوبی را بازداشت کردند.
 

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا اعلام کرد که افسران این اداره با گروه بزرگی از مهاجران مواجه شدند که از حصار در نزدیکی پارک ایالتی «بوردر فیلد» بالا می‌رفتند؛ این گروه عمدتاً از مهاجران غیر اسپانیایی زبان تشکیل شده بود و آنها به منابع اضافی برای پشتیبانی ترجمه نیاز داشتند و بر همین اساس به یکی از مراکز این اداره منتقل شدند.
 

مشخص شد که این افراد متشکل از اتباع ۱۲ کشور از جمله سومالی (۳۷ نفر)، هند (۱۷ نفر)، افغانستان (۶ نفر)، پاکستان (۴ نفر) و برزیل (۳) نفر هستند. از میان ۱۴۵ هزار و ۶۱۸ مهاجری که در سال مالی ۲۰۲۲ در بخش سن دیگو بازداشت شدند، بیش از ۴۴ هزار و ۴۰۰ مهاجر از کشورهایی غیر از مکزیک بودند.

 این در حالی است که گاردین گزارش داد براساس جدیدترین گزارش مقام‌های آمریکایی دستکم ۸ تن از مهاجران هنگام عبور از «ریو گرانده» در مرز مکزیک و آمریکا کشته شدند.
 

اداره گمرکات و حفاظت مرزی آمریکا و مقام‌های مکزیکی در پی درخواست کمک مهاجران از منطقه مذکور متوجه این حادثه شدند. تیم جست‌وجوی آمریکا شش جسد و مکزیک دو جسد را کشف کردند.


از ۳۷ مهاجر نجات یافته توسط  تیم جست و جوی آمریکا ۱۶ نفر بازداشت شدند؛ مکزیک نیز ۳۹ مهاجر را بازداشت کرد. تلاش‌ها برای یافتن قربانیان احتمالی ادامه دارد. بارش شدید باران در روزهای اخیر در «تگزاس»، باعث ایجاد جریان‌های خطرناک در «ریوگرانده» شده؛ مسیری که مهاجران غالبا از آن برای ورود به آمریکا استفاده می‌کنند.


براساس گزارش قبلی، از اکتبر تا جولای بیش از ۲۰۰ جسد در منطقه مذکور کشف شد. بررسی‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها از افزایش تلفات در این منطقه خبر می‌دهند. در سه دهه گذشته، هزاران نفر در مرز آمریکا و مکزیک، اغلب به دلیل تشنگی یا غرق شدن جان خود را از دست داده اند.


 

ارسال نظر: