X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 12 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 272
تاریخ ثبت : شنبه, 12 شهریور,1401 | 08:20 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 12 شهریور,1401 | 08:13 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 12 شهریور,1401 | 08:20 ق.ظ

همکاری انگلیس و کانادا در قاچاق دختران جوان برای همکاری با داعش

  • همکاری انگلیس و کانادا در قاچاق دختران جوان برای همکاری با داعش

افسران سرویس اطلاعات امنیتی کانادا از پلیس بریتانیا خواسته‌اند تا همکاری مردی که به قاچاق سه نوجوان دختر انگلیسی برای پیوستن به داعش کمک کرده بود، فاش نشود.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر به نقل از یاهو نیوز، کتاب جدیدی افشاء می کند افسران سرویس اطلاعات امنیتی کانادا (CSIS) از پلیس بریتانیا خواسته‌اند تا همکاری مردی که به قاچاق سه نوجوان دختر انگلیسی برای پیوستن به داعش کمک کرده بود، فاش نشود.

بر اساس این گزارش، ریچارد کرباج (Richard Kerbaj )، نویسنده، کتابی[1] که قرار است به زودی منتشر شود، می‌گوید که در اوایل مارس 2015، دو افسر اطلاعاتی کانادا از ریچارد والتون (Richard Walton)، رئیس وقت فرماندهی مبارزه با تروریسم در خدمات پلیس متروپولیتن لندن پیرامون نقل و انتقال برخی افراد داوطب پیوستن به داعش در سوریه دیدار کرده اند.

 کتاب کرباج می‌گوید که افسران کانادایی به والتون گفته‌اند که محمد الراشد، قاچاقچی و هدایتگر تروریست ها، زمانی که در ماه گذشته توسط مقامات ترکیه دستگیر شد، به عنوان مامور سازمان اطلاعاتی کانادا در نقل و انقال تروریست ها به سوریه همکاری می‌کرد.

 به گزارش بی‌بی‌سی و تایمز،[2] محمد الرشید، قبل از انتقال دختران به سوریه در فوریه 2015، در ترکیه با آنها ملاقات کرد. عزیمت زنان و این 3 دختر به سوریه برای قتل و کشتار نگرانی در جامعه انگلیس از چگونگی تردد و انتقال آنها ایجاد کرد.

در این کتاب آمده است که مقامات اطلاعاتی کانادا با والتون ملاقات به این امید ملاقات کردند که در هرگونه تحقیقات جاری در مورد سفر افراد به سوریه، سازمان اطلاعاتی کانادا را مورد بازخواست و بازگویی حقیقت نکند. در اواسط مارس 2015، اتهامات مربوط به دخالت الراشد با اطلاعات کانادا به تیتر اخبار بین المللی تبدیل شد به نحوی که حتی مباحثی در پارلمان کانادا مطرح شد.

 


[1] "The Secret History of the Five Eyes: The untold story of the shadowy international spy network, through its targets, traitors and spies," 

[2] https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-08-31/shamima-begum-smuggled-to-syria-by-canadian-spy?srnd=premium-europe

برچسب ها:
ارسال نظر: