X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 12 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 126
تاریخ ثبت : شنبه, 12 شهریور,1401 | 08:04 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 12 شهریور,1401 | 08:03 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 12 شهریور,1401 | 08:04 ق.ظ

اعتراض مردم آلمان به خشونت پلیس و قتل مظنونین

  • اعتراض مردم آلمان به خشونت پلیس و قتل مظنونین

چهار عملیات پلیس در یک هفته و به جا ماندن چهار کشته، جامعه آلمان را بار دیگر درگیر خشونت پلیس و نژادپرستی آن کرد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، سایت خبری دویچه وله در گزارشی به افزایش اعتراض و نگرانی مردم آلمان نسبت به بی دقتی همراه با خشونت پلیس اشاره می کند و اعلام می کند چهار عملیات پلیس، چهار کشته، در یک هفته، جامعه آلمان را بار دیگر درباره خشونت پلیس و نژادپرستی وارد مباحث فقدان آموزش و خشونت بی دلیل پلیس کرد.

بر اساس این گزارش، آخرین قربانی یک پناهجوی 16 ساله بود که قصد داشت خود را با چاقو بکشد و در نهایت با مسلسل پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت. ماموران می گویند زمانی که این نوجوان با چاقوی خود آنها را تهدید کرد اوضاع از کنترل خارج شد و یک پلیس حداقل پنج بار به وی شلیک کرد. پس از مدت کوتاهی این نوجوان در بیمارستان جان باخت. اینگونه قتل های غیر موجه موجب اعتراضات متعددی پیرامون خشونت پلیس در دورتموند شده است و تظاهرکنندگان شعار «قاتل، قاتل» را به سرویس‌های امنیتی سر می‌دهند.

دویچه وله می افزاید: نیکول گوهلکه (Nicole Gohlke)، نماینده پارلمان فدرال آلمان، در توییتر نوشت که قابل قبول نیست که چگونه «11 افسر پلیس حاضر موفق نشدند یک نوجوان 16 ساله را بدون کشته شدن او بازداشت کنند.» روابط بین افسران و ساکنان برخی مناطق نژادی، که اکثر آنها رنگین پوست و مهاجر هستند، به شدت متشنج است.

بر اساس تحقیقات مطالعات مستقلی در مورد نژادپرستی در نیروهای پلیس و برخورد با مهاجرین، حاکی از فقدان آموزش و تشخیص درست وضعیت تهدید و تنش است.

 

برچسب ها:
ارسال نظر: