X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 08 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 193
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 08 شهریور,1401 | 04:25 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 08 شهریور,1401 | 03:56 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 08 شهریور,1401 | 04:25 ب.ظ

جزئیات محکومیت ۲ تبعه سوئدی از زبان سخنگوی قوه قضائیه/انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر اقدامات تروریستی

  • جزئیات محکومیت ۲ تبعه سوئدی از زبان سخنگوی قوه قضائیه/انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر اقدامات تروریستی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: امروز می بینیم که سکوت مجامع حقوق بشری و مدعیان همیشگی حقوق ملت‌ها در برابر اقدامات تروریسم با پشتگرمی به دولت‌های غربی همچنان باقی است.


 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، با اشاره به هشتم شهریور «روز مبارزه با تروریسم»، اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر نماد خدمت صادقانه، بی منت به مردم، تلاش، خستگی ناپذیری، عدالت خواهی و مبارزه با فقر بودند.هدف دشمن از به شهادت رساندن شهیدان رجایی و باهنر، از میان برداشتن نمادها و اقدامات ضد بشری علیه مردم ایران است. امروزه می‌بینیم که سکوت مجامع حقوق بشری و مدعیان همیشگی حقوق ملت‌ها در برابر اقدامات تروریسم با پشتگرمی به دولت‌های غربی همچنان باقی است.
 

سخنگوی قوه قضا با بیان اینکه امروز آهنگ خدمت به مردم را «کارکنان دولت» در کشور طنین انداز کردن، گفت: مردم انتظارات به حقی دارند که دولت با صبر و حوصله در صدد شنیدن و توجه ویژه به این انتظارات است و در پی انجام اقدام موثری در راستای رفع آن‌هاست.
 

وی در خصوص آخرین وضعیت دو تبعه سوئدی و اتهاماتشان، بیان کرد: این دو نفر در ارتباط با حوزه قاچاق موادمخدر دستگیر شده اند و روند رسیدگی به پرونده این افراد مطابق مواضع قانونی صورت گرفته است و در دادگاه انقلاب اسلامی محکوم شدند.
 

ستایشی ادامه داد: از«سیمون کاسپر براون» تبعه سوئدی حین کنترل مسافران خارجی فرودگاه امام خمینی (ره)، ۹ هزار و ۷۰۰ گرم معادل ۲۱ هزار و ۳۰۰ قرص غیرمجاز حاوی موادمخدر «ترامادول» کشف شد و به ۵ سال حبس و به پرداخت ۱۰ برابر ارزش کالای معدوم به میزان ۱۰ میلیارد و ۱۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال محکوم شد.
 

وی افزود: «استفان کوین گیلبرت» ساکن سوئد است که در ۶ بهمن ۱۳۹۸ در زمان خروج از فرودگاه امام خمینی (ره) حین بازرسی از چمدان وی، ۹ هزار و ۸۰۰ گرم موادمخدر از نوع شیره تریاک کشف شد و وی به ۸ سال حبس و پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
 

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به اینکه درخصوص پرونده جاسوسی اتباع سوئدی اطلاعی دارد یا خیر؟ گفت: فرآیند رسیدگی به مانند سابق و در مرحله تحقیق و بررسی است.

 

 

ارسال نظر: