X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 07 شهریور 1401
گزارش نشریه پولتیکو؛
تعداد بازدید خبر : 207
تاریخ ثبت : دوشنبه, 07 شهریور,1401 | 10:01 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 07 شهریور,1401 | 09:57 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 07 شهریور,1401 | 10:38 ق.ظ

دانش آموزان آمریکایی قربانی تجارت اسلحه و شیوه حفظ قدرت سیاستمدران

  • دانش آموزان آمریکایی قربانی تجارت اسلحه و شیوه حفظ قدرت سیاستمدران

حملات مسلحانه در مراکز آموزشی امریکا در طول ترم تحصیلی 2020-21 به بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته رسیده است.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر،  به نقل از نشریه پولتیکو، داده‌های مراکز پژوهشی فدرال نشان می دهد که حملات مسلحانه به دانشگاه‌های امریکا در طول ترم تحصیلی 2020-21 به بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته رسیده است.
 

براساس گزارش یک موسسه تحقیقاتی امریکایی، مدارس آمریکا طی سال تحصیلی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ صحنه ۱۴۱ مورد تیراندازی بوده‌اند. این آمار بیشتر از آمار همه سال ها طی یک دهه گذشته است.  تگزاس ده‌ها میلیون دلار برای تجهیز پلیس‌های مدرسه به سپرهای مقاوم در برابر گلوله و هشدارهای وحشت در دانشگاه توزیع می‌کند. برنامه کمک مالی 50 میلیون دلاری آرکانزاس که در ماه جاری توسط قانونگذار تصویب شد، می تواند به مدارس کمک کند تا نگهبانان مسلح بیشتری استخدام کنند.
 

بر اساس این گزارش،  معلمان اوهایو اکنون می توانند پس از آموزش چند روزه، طبق قانونی که مایک دی واین، فرماندار جمهوری خواه امضا کرد، در کلاس های درس سلاح حمل کنند. این تلاش های تکه تکه برای تقویت امنیت مدارس پس از کشتن 19 دانش آموز و دو معلم در تگزاس، با قوانین جدید فدرال همپوشانی دارند تا تلاشی گسترده برای کاهش خشونت با اسلحه ایجاد کنند.
 

در مقابل، انجمن ملی سلاح (NRA) چندین دهه مانع اعمال هرگونه محدودیت مهم قانونی بر خرید و حمل سلاح در آمریکا بوده است. بر اساس نظرسنجی ژوئن که توسط گروه آموزشی بین المللی فی دلتا کاپا انجام شد، آمریکایی ها به طور گسترده از داشتن پلیس مسلح، دستگاه های فلزیاب و غربالگری سلامت روان دانش آموزان در پی کشتار یووالده حمایت کردند، اما از معلمان مسلح حمایت نکردند. والدین مدارس دولتی نیز در مقایسه با بزرگسالان بیشتر احتمال دارد از حضور افسران مسلح در مدارس حمایت کنند. اما در حالی که در یک نظرسنجی اخیر که توسط انجمن ملی مدیران مدارس متوسطه انجام شد، تقریبا 80 درصد از مدیران مدارس مدارس خود را بسیار یا بسیار ایمن توصیف کردند، تنها 53 درصد از دانش‌آموزان گفتند که همین احساس را دارند.

 
ارسال نظر: