X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 05 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 203
تاریخ ثبت : شنبه, 05 شهریور,1401 | 02:54 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 05 شهریور,1401 | 02:41 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 05 شهریور,1401 | 02:54 ب.ظ

اعتراف پلیس کانادا به جاسوسی از شهروندان این کشور

  • اعتراف پلیس کانادا به جاسوسی از شهروندان این کشور
پلیس ملی کانادا به جاسوسی این نهاد از شهروندان کانادایی اعتراف کرد.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، رئیس پلیس ملی کانادا ضمن دفاع از استفاده پلیس این کشور از نرم افزارهای جاسوسی علیه شهروندان، اذعان کرد: استفاده از چنین فناوری‌هایی با مشکلات قانونی همراه است.

چندی پیش گزارشی در خصوص استفاده مکرر پلیس کانادا از نرم افزارهای جاسوسی در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ منتشر شده بود.

بر اساس گزارش سی بی سی نیوز، کمیسر پلیس ملی کانادا درباره صحت این خبر گفت که این نهاد از سال ۲۰۱۷ در بیش از ۳۰ مورد از نرم افزارهای جاسوسی برای هک کردن ۴۹ دستگاه تلفن همراه و در دو دهه گذشته نیز از فناوری‌های مشابهی استفاده کرده است.

وی همچنین علت عدم استفاده از مجوز قانونی در هنگام استفاده از نرم افزارهای جاسوسی را با کند بودن روند اخذ مجوز قانونی توجیه کرد و گفت: این نرم افزارهای بخشی کلیدی از ابزارهای مورد استفاده به ویژه در پایان استفاده از راه‌های سنتی مانند بازجویی و نظارت فیزیکی هستند.

پلیس ملی کانادا مدعی است که از نرم افزار «پگاسوس» رژیم صهیونیستی برای جاسوسی از شهروندان استفاده نمی‎کند.

این در حالیست که گاردین پیشتر در گزارشی با اشاره به اعتراف پلیس ملی کانادا مبنی بر استفاده از نرم افزارهای جاسوسی قدرتمند برای نظارت بر شهروندان نوشته بود که استفاده از نرم افزارهای جاسوسی توسط پلیس کانادا زنگ خطر را به صدا درآورده و نظارت ضعیف دولت کانادا را برجسته می‌کند.

یک کارشناس برجسته جهانی در زمینه تکنیک‌های نظارتی دولت‌ها و رژیم‌های مختلف جهان، می‌گوید که پلیس و سازمان‌های دولتی کانادا مدت‌هاست که از چنین فناوری استفاده می‌کنند؛ اما موضوع مهم این است که کانادا چنین نرم افزارهایی را از کجا و چه کسی خریداری می‌کند؛ این بزرگ ترین سوال بی پاسخ است؛ همه می‎دانیم که برخی شرکت‌ها چنین نرم افزارهایی را به دولت‌های ناقض حقوق بشر می فروشند.

وی در ادامه می افزاید: فرهنگ پنهان کاری کانادا، جامعه اطلاعاتی و مجری قانون این کشور را نیز در بر گرفته است.

یک محقق ارشد دانشگاه تورنتو نیز در این رابطه می گوید: پلیس ملی کانادا تمام تلاش خود را برای مسکوت نگه داشتن موضوع استفاده از جاسوس افزار علیه شهروندان خود به کار می گیرد.



ارسال نظر: