X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 04 شهریور 1401
تعداد بازدید خبر : 152
تاریخ ثبت : شنبه, 05 شهریور,1401 | 08:16 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 04 شهریور,1401 | 08:14 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 05 شهریور,1401 | 08:16 ق.ظ

کارشناسان سازمان ملل سرکوب نهادهای حقوق بشری فلسطینی توسط اسرائیل را محکوم کردند

  • کارشناسان سازمان ملل سرکوب نهادهای حقوق بشری فلسطینی توسط اسرائیل را محکوم کردند

جمعی از کارشناسان سازمان ملل، با انتشار بیانیه‌ای، سرکوب نهادهای حقوق بشری فلسطینی توسط اسرائیل را محکوم کردند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، کارشناسان سازمان ملل افزایش حملات رژیم صهیونیستی علیه جامعه مدنی فلسطین در مناطق اشغالی کرانه باختری را محکوم کردند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ارتش اسرائیل وارد دفتر هفت گروه حقوق بشری و بشردوستانه فلسطینی شدند که در رام‌الله فعالیت دارند و دفاترشان را تعطیل کردند.

کارشناسان سازمان ملل با بیان این که «این اقدامات که مصداق سرکوب شدید مدافعان حقوق بشر است غیرقانونی و غیرقابل‌قبول است»، از اعضای سازمان ملل خواستند اقدامات مؤثری متناسب با حقوق بین‌الملل اتخاذ شود تا «سوءاستفاده» رژیم صهیونیستی خاتمه یابد.

نیروهای رژیم صهیونیستی هجدهم آگوست با حمله به دفاتر سازمان حقوق بشری فلسطینی به مایملک این گروه‌ها آسیب زده  و هفت دفتر را به تعطیلی کشاندند. رژیم صهیونیستی پیش‌تر ادعا کرده بود این نهادها تروریست و غیرقانونی هستند!

این در حالی است که کارشناسان سازمان ملل در واکنش به این ادعاها، تأکید کردند: «این اظهارات غیرمشروع و غیرقابل‌توجیه است و هیچ شواهد متقن و ملموسی برای ادعاهای اسرائیل ارائه نشده است.»

گزارش‌ها همچنین حاکیست که سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هجدهم و 21 آگوست نیز مدیران سه تن از این نهادهای حقوق بشری را بازجویی کردند. کارشناسان سازمان ملل اظهار داشتند: «اسرائیل چندین اقدام برای تخریب نهادهای مدنی اتخاذ کرده، فعالیت‌های مدافعان حقوق بشر را سرکوب و محدود نموده و به‌صورت نامتناسب، مدافعان حقوق بشر زن را هدف گرفته است.»

آن‌ها افزودند: «این امر به نقض جدی حق آزادی اجتماعات، ابراز عقیده و آزادی بیان و حق مشارکت در امور فرهنگی و عمومی منجر شده و اسرائیل می‌بایست این حقوق را تأمین کرده، از آن محافظت نماید و به آن احترام بگذارد.»

کارشناسان سازمان ملل می‌گویند اطلاعات ارائه شده از سوی رژیم صهیونیستی برای توجیه تصمیمات خود در قبال گروه‌های حقوق بشری و ادعای تروریستی بودن آن، نتوانسته این ادعاها را اثبات نماید. آن‌ها از اتحادیه اروپا و پنج عضو دائم شورای امنیت، تمامی کشورهای عضو خواستند برای محافظت از سازمان‌های فلسطینی و کارکنان آن‌ها که دفاترشان مورد یورش نیروهای صهیونیستی قرار گرفته و تعطیل شده است -، اقدامات جدی اتخاذ کنند.

این بیانیه توسط فرانسسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی؛ مری لاولر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مدافعان حقوق بشر؛ فیونیولا نی آلوآین، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ترویج و محافظت از حقوق بشر در مقابله با تروریسم؛ آیرین خان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور محافظت و ترویج حق آزادی بیان و عقیده؛ اعضای گروه کاری مبارزه با تبعیض علیه زنان و دختران؛ ریم السلام، گزارشگر ویژه مبارزه با خشونت علیه زنان، عوامل و پیامدهای آن؛ کلمنت نیالتوسی وول، گزارشگر ویژه حق آزادی تجمعات مسلمات آمیز؛ تندای آچیوم، گزارشگر ویژه در امور اشکال معاصر نژادپرستی، تبعیض نژادی، دیگر هراسی و امرو مشابه؛ پدرو آروجو آگودا، گزارشگر ویزه حق آب و بهداشت؛ تلانگ موفوکنگ، گزارشگر ویژه حق بهره مندی از استاندارهای قابل دسترسی سلامت روان و جسم  و شمار دیگری از گزارشگران سازمان ملل امضا شده است.

 

برچسب ها:
ارسال نظر: