X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 30 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 185
تاریخ ثبت : یکشنبه, 30 مرداد,1401 | 12:00 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 30 مرداد,1401 | 11:51 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 30 مرداد,1401 | 12:00 ب.ظ

هشدار سازمان ملل به رژیم صهیونیستی درخصوص تعطیلی دفاتر نهادهای حقوق بشری فلسطینی

  • هشدار سازمان ملل به رژیم صهیونیستی درخصوص تعطیلی دفاتر نهادهای حقوق بشری فلسطینی

سازمان ملل متحد اعلام کرد که با مقامات صهیونیستی بر سر بسته شدن هفت سازمان غیردولتی فلسطینی در شهر رام الله در تماس است.
 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت: آژانس‌های سازمان ملل متحد که در فلسطین اشغالی کار می‌کنند، گفتند که آنها و شرکایشان به طور جدی درباره حمایت مالی از تروریسم و ​​تعیین هفت سازمان فلسطینی توسط اسرائیل به عنوان «سازمان‌های تروریستی» و یا  «غیر قانونی» صحبت می‌کنند.
 

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی افزود: اقدام اسرائیل "توانایی فعالیت‌های بشردوستانه، حقوق بشری و توسعه در سرزمین های اشغالی فلسطین" را محدودتر می کند؛ مقامات اسرائیل هیچ "شواهد قانع کننده‌ای" به سازمان ملل ارائه نکرده‌اند که از نامگذاری آنها علیه سازمان‌های غیردولتی فلسطین حمایت کند.
 

وی از اسرائیل خواست از هرگونه اقدامی که «این سازمان‌ها را از ادامه فعالیت‌های حیاتی حقوق بشر، بشردوستانه و توسعه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بازمی‌دارد، خودداری کند».


ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به مقر هفت سازمان غیردولتی فلسطینی در رام الله یورش برد و آنها را تعطیل اعلام کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ارتش صهیونیستی این سازمان‌ها را به عنوان "گروه‌های تروریستی" معرفی کرد.
 

سازمان‌های غیردولتی اسرائیل را متهم می‌کنند که به دنبال ساکت کردن انتقادات و نقض حقوق بشر علیه فلسطینی‌ها است.


ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن در مورد تعطیلی‌ها "نگران" است و "این پیام را منتقل کرده که باید محدودیت بسیار بالایی برای اقدام علیه سازمان های جامعه مدنی وجود داشته باشد."


سازمان‌های غیردولتی که مورد حمله قرار گرفتند عبارت بودند از انجمن حمایت از زندانیان و حقوق بشر آدامیر، مرکز الحق، مرکز تحقیقات و توسعه بیسان، اتحادیه کمیته‌های زنان فلسطین، اتحادیه کمیته‌های کار بهداشت، اتحادیه کمیته‌های کار کشاورزی، و دفاع برای کودکان بین المللی - فلسطین.


 

ارسال نظر: