X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 29 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 236
تاریخ ثبت : شنبه, 29 مرداد,1401 | 03:05 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 29 مرداد,1401 | 03:00 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 29 مرداد,1401 | 03:05 ب.ظ

حقوق بشر سازمان ملل خواستار آزادی بدون قید و شرط سلمی الشهاب شد

  • حقوق بشر سازمان ملل خواستار آزادی بدون قید و شرط سلمی الشهاب شد

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از مقامات سعودی خواست که محکومیت "سلمی الشهاب"، فعال زن سعودی را لغو و فورا او را آزاد کنند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، لیز تروسل، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از مقامات عربستان خواست که محکومیت زندان ۳۴ ساله "سلمی شهاب"، فعال زن سعودی را لغو و او را فوری و بدون قید و شرط آزاد کنند.
 

بر اساس گزارش آر تی عربی، وی از حکم صادر شده علیه این دانشجوی دکتری که ۳۴ حبس و همچنین ۳۴ سال ممنوعیت از سفر به دلیل انتشار توئیت هایی درخصوص مسائل سیاسی و حقوقی در عربستان است، ابراز تعجب و وحشت کرد.


سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر با بیان اینکه این فعال سعودی نباید به خاطر این رفتار بازداشت می شد، تاکید کرده که چنین مجازات طولانی و غیرمعمول بر منتقدان حکومت و جامعه مدنی تاثیر منفی می گذارد.


 تروسل تاکید کرد که «چنین حکمی نشان می دهد که مقامات سعودی از قوانین مبارزه با تروریسم و جنایت های الکترونیکی به عنوان سلاحی در راستای ترساندن و انتقام از مدافعان حقوق بشر و معارضان استفاده می کنند».


وی همچنین از مقامات سعودی خواست که نه تنها سلمی الشهاب را آزاد کنند تا به آغوش خانواده خود بازگردد، بلکه در تمام حکم های صادر شده درخصوص آزادی بیان تجدید نظر کنند و در حکم های صادر شده علیه مدافعان حقوق بشر از جمله زنانی که به خاطر مطالبه گری قانونی مربوط به سیاست های تبعیض آمیز بازداشت شده اند و همچنین علمای دین و روزنامه نگاران تجدیدنظر کنند.


تروسل در ادامه گفت: دولت سعودی باید چارچوب قانونی قوی مطابق با قوانین بین المللی حقوق بشر ایجاد کند تا از آزادی بیان و تاسیس جمعیت ها و برگزاری تجمعات مسالمت آمیز برای همه دفاع کند.
 

مقامات سعودی هفته گذشته سلمی الشهاب، دانشجوی دکتری و فعال زن عربستانی را با ادعا و اتهام اخلال در امنیت و نظم عمومی و نشر توئیت های دروغ و مغرضانه به ۳۴ سال حبس محکوم کردند.




 

ارسال نظر: