X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 29 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 183
تاریخ ثبت : شنبه, 29 مرداد,1401 | 12:00 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 29 مرداد,1401 | 11:48 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 29 مرداد,1401 | 12:00 ب.ظ

ماموران ندامتگاه‌های آمریکا: بفرمایید خودکشی کنید

  • ماموران ندامتگاه‌های آمریکا: بفرمایید خودکشی کنید

۸ مامور زندان نیویورک در حالی که به تماشای خودکشی نوجوان سیاه پوست نشسته بودند از سوی دادگاه این ایالت تبرئه شدند!

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از برگزاری دادگاه 8 متهم پرونده خودکشی در ندامتگاه نیویورک خبر داد.
 

بنابر این گزارش هشت دقیقه، مدت زمانی است که 8 نفر از پرسنل ندامتگاه نیویورک ایستاده بودند و نیکلاس فلیسیانو 18 ساله سیاه پوست را تماشا می کردند که یک طناب دست ساز دور گردن خود می‌پیچد و در سلول خود، اقدام به خودکشی می‌کند.
 

در این گزارش آمده است، پرسنل و ماموران این ندامتگاه هیچ اقدامی انجام ندادند تا زمانیکه دست و پا زدن‌های نیکلاس فلیسیانو پایان یافت و وقتی که دیگر آثار حیاتی در او مشاهده نمیشد طناب را از گردن او باز کردند و بدن بی جان این نوجوان را به زمین انداختند.
 

طبق اسناد دادگاه، تمام ابزار لازم برای خودکشی در این سلول قابل دسترس بوده، فلیسیانو توانست با استفاده از یک تک پارچه، خود را از یک میلگرد U شکل که در بالای سقف سرویس بهداشتی نصب بود آویزان کند.
 

بنابر گفته شاهدان عینی در این دادگاه، قرار بوده این قلاب سقفی از جاکنده شود چراکه تنها شش روز قبل از خودکشی این نوجوان سیاه پوست، یک زندانی دیگر از آن برای خودکشی استفاده کرده بود ولی مسئولان این ندامتگاه برای از بین بردن این قلاب سقفی سهل انگاری کردند.
 

بنابر فیلم های به دست آمده از دوربین های مدار بسته به مدت 7 دقیقه و 51 ثانیه، هفت نگهبان ندامتگاه، یک افسر زندان و دو امدادگر در حالی که فلیسیانو خود را حلق آویز کرد، از کنار ایستگاه نگهبانی عبور کردند و به  تماشای خودکشی نیکلاس فلیسیانو پرداختند و هیچ کدام از آن ها کوچکترین اقدامی برای توقف حادثه انجام ندادند.
 

اکنون با گذشت سه سال از این حادثه، هفته گذشته دادگاهی در نیویورک همه متهمین این پرونده را تبرئه کرد.
 

در این مدت سه ساله فلیسیانو با آسیب شدید مغزی در بیمارستان بستری بود و نیاز به مراقبت شبانه روزی داشت و همزمان پرسنل این کانون اصلاح و تربیت، به دور از هیچ اتهام و محاکمه ای مشغول دریافت حقوق خود از سازمان ندامتگاه های شهر نیویورک بودند.
 

بنابر گزارش بیمارستان بخش های زیادی از مغز این نوجوان سیاه پوست به دلیل نارسایی اکسیژن کاملا از بین رفته و هرگز توانایی تحرک خود را به دست نخواهد آورد. بنابر این گزارش هزینه های بیمارستان این نوجوان از مرز چند میلیون دلار عبور کرده است.
 

سخنگوی دفتر دادستان منطقه برانکس گفت که رسیدگی به پرونده‌های این افراد نزدیک به سه سال طول کشید چراکه اداره تحقیقات جنایی نیویورک پیش از انتقال پرونده به دادستانی این منطقه، ابتدا پرونده را به دادستانی‌ فدرال ارسال کرده بود.
 

در جزئیات این پروند آمده است، که چهار نفر از متهمین پرونده اعتراف به بی گناهی کردند و بدون وثیقه آزاد شدند همچنین وکلای آنها از اظهار نظر خودداری کردند.
 

علیرغم این واقعیت که چهار پرسنل دیگر نیز در صحنه حضور داشتند و شاهد حلق آویز شدن فلیسیانو بودند، هیچ یک از آنها متهم نشدند.
 

بنی بوسیو، رئیس انجمن خیریه ندامتگاه‌های نیویورک در اظهارنظری پیرامون تصمیم دادگاه تاکید کرد، تبرئه کردن متهمان این پرونده خود بیانگر این واقعیت است که دادگاه‌های کشور بر مبنای سیاسی فعالیت می‌کنند تا بررسی شواهد و واقعیات.
 

بنابر این گزارش فلیسیانو سابقه بیماری روانی و اقدام به خودکشی داشته است و این موضوع به منظور اعمال نظارتهای ویژه در پرونده وی ثبت شده بود. فلیسیانو پیش از حبس در این کانون اصلاح و تربیت، به حبس خانگی محکوم بود ولی به دلیل فرار از حبس خانگی به ندامتگاه اعزام شده بود.
 

دیوید بی رانکین، وکیل فلیسیانو، در واکنش به تصمیم دادگاه، از سهل انگاری سازمان ندامتگاه های نیویورک در حفظ جان نوجوانان و بی عدالتی اجتماعی حاکم بر آمریکا ابراز نگرانی و نامیدی کرد.

 

ارسال نظر: