X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 218
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 26 مرداد,1401 | 12:35 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 26 مرداد,1401 | 12:28 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 26 مرداد,1401 | 12:35 ب.ظ

خانواده کودکان شهید غزه خواستار محاکمه رژیم اسرائیل در دادگاه کیفری بین المللی شدند

  • خانواده کودکان شهید غزه خواستار محاکمه رژیم اسرائیل در دادگاه کیفری بین المللی شدند
اعضای خانواده پنج کودک شهید فلسطینی با تجمع بر سر مزار این کودکان، خواستار مجازات سران رژیم اشغالگر در دادگاه‌های بین‌المللی شدند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، پس از آنکه بر اساس یک تحقیق اسرائیلی مشخص شد کودکانی که در جنگ اخیر به غزه به شهادت رسیدند به دلیل حمله ارتش رژیم اشغالگر بوده؛ اعضای خانواده کودکان شهید در منطقه "جبالیا" واقع در شمال نوار غزه، خواستار مجازات سران رژیم اشغالگر به خاطر ارتکاب این جنایت در حق فلسطینیان شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری وفا، ارتش رژیم صهیونیستی آن زمان مدعی شده بود که این کودکان با موشک های رژیم صهیونیستی کشته نشده اند.

خانواده این پنج کودک فلسطینی در جریان تجمع بر سر مزار این کودکان در اردوگاه "جبالیا" بر لزوم مجازات سران اشغالگر به خاطر ارتکاب این جنایت تاکید کردند و خواستار ارجاع پرونده شهادت کودکانشان به دادگاه کیفری بین‌المللی شدند.

جمیل إیهاب نجم (۱۳ ساله)، جمیل نجم الدین نجم (۴ ساله)، حامد حیدر نجم (۱۶ ساله)، محمد صلاح نجم (۱۷ ساله) و نظمی فایز أبو کرش (۱۴ ساله) پنج کودکی بودند که در جریان حمله اسرائیل به شهادت رسیدند.

ایهاب نجم، پدر یکی از این کودکان شهید، تاکید کرد: اشغالگران تمامی قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته و در بحبوحه سکوت جهانیان با نهایت بی‌رحمی مرتکب قتل کودکان شده‌اند. ما مصممیم تا از راه‌های قانونی و حقوقی اقدام کنیم تا جنایتکاران در دادگاه‌های بین‌المللی مجازات شوند و هر کسی که حقوق کودکان ما را در این زندگی سلب کرده، تعقیب خواهیم کرد و هرگز سکوت نخواهیم کرد.

ارسال نظر: