X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 185
تاریخ ثبت : دوشنبه, 24 مرداد,1401 | 10:06 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 24 مرداد,1401 | 09:57 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 24 مرداد,1401 | 10:06 ق.ظ

حملات رژیم آپارتاید اسراییل به غزه، مصداق بارز تروریسم است

  • حملات رژیم آپارتاید اسراییل به غزه، مصداق بارز تروریسم است
رژیم صهیونیستی بر اساس تعاریف بین‌المللی درگیر تروریسم در غزه است و روند ترور را عادی می‌کند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، حمله نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سه روز به طول انجامید و حدود ۵۰ فلسطینی از جمله ۱۶ کودک را به شهادت رساند.

بر اساس گزارش الجزیره، رژیم صهیونیستی مدعی است که این حمله یک «عملیات پیشگیرانه» علیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین است.

در جریان این درگیری هیچ فرد صهیونیستی به هلاکت نرسید و علاوه بر این اشکال دیگر خشونت‌های نظامی رژیم صهیونیستی حتی پس از به اصطلاح «خروج اسرائیل» از این سرزمین در سال ۲۰۰۵ همچنان به عنوان بخش ثابت زندگی روزانه در غزه بوده است.

رژیم صهیونیستی در ماه می سال ۲۰۲۱ نیز حمله یازده روزه خود را به غزه انجام داد که در پی آن دستکم ۲۶۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و از این تعداد ۷۶ نفر کودکان بوده‌اند.

کمی دورتر در جدول زمانی، حملاتی را خواهید دید؛ زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی دو هزار و ۲۵۱ نفر از جمله ۵۵ کودک را در غزه قتل‌عام کرد.

به نوبه خود، عملیات ۲۲ روزه در دسامبر ۲۰۰۸ از سوی رژیم صهیونیستی آغاز شد که در پی آن حدود هزار و ۴۰۰ فلسطینی، ۳۰۰ نفر از آنها کودک و اکثریت قریب به اتفاق غیرنظامیان به شهادت رسیدند.

بر اساس تعاریف معمول، تروریسم به عنوان «(تهدید) اقدام خشونت‌آمیز برای اهداف سیاسی» توصیف می‌شود و در واقع، از زمانی که رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ اراضی فلسطین را اشغال کرده، این روند همواره ادامه داشته است؛ اقدامی که به قتل‌عام بیش از ۱۰ هزار فلسطینی، اخراج صدها هزار نفر دیگر و ویران کردن حدود ۵۰۰ روستای فلسطینی انجامید.

از آن زمان به بعد، اقدامات خشونت‌آمیز با انگیزه سیاسی و تهدید همچنان در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است؛ با این حال، به لطف حمایت آمریکا در گفتمان منطقه‌ای و حمله همه جانبه به منطق، قربانیان فلسطینی افرادی هستند که به عنوان «تروریست» مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

در واکنش به حمام خون این ماه در غزه، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، بار دیگر بر «حمایت خود از امنیت اسرائیل از جمله حق آن برای دفاع از خود در برابر حمله» تاکید کرد؛ این اظهارات از سوی فردی که اخیرا با اشتیاق خود را صهیونیست معرفی کرد، تعجب‌آور نیست.

برچسب ها:
ارسال نظر: