X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 22 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 305
تاریخ ثبت : شنبه, 22 مرداد,1401 | 12:36 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 22 مرداد,1401 | 12:30 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 22 مرداد,1401 | 12:36 ب.ظ

دوربین های مخفی در ساحل فرانسه تبعیض نژادی را افشا کرد

  • دوربین های مخفی در ساحل فرانسه تبعیض نژادی را افشا کرد
تصاویر دوربین های مخفی نشان می دهد که دولت فرانسه در سواحل این کشور نیز تبعیض نژادی را اعمال می کند.
به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، تصاویر دوربین های مخفی نشان می دهد که یک زوج سفیدپوست در حال استفاده از صندلی های آفتابی هستند در حالی که دقایقی قبل تر به یک زوج سیاه پوست گفته شده بود تمامی صندلی ها از پیش رزرو شده بودند.

بر اساس گزارش گاردین، یک نهاد حقوق بشری به نام اس‌او‌اس ریسیزم زوج های مختلف از نژادهای مختلف را به سواحل فرستاد و از دوربین های مخفی استفاده کرد تا ارائه خدمات به آن ها را بررسی کند.

یکی از این زوجین که ظاهرشان به اهالی شمال آفریقا شباهت داشت، خواهان استفاده از صندلی های آفتابی شدند اما به آن ها گفته شد که تمامی صندلی ها رزرو شده اند.

دقایقی بعدتر یک زوج سفیدپوست به همان محل مراجعه کرد و توانست بدون رزرو پیشین، از صندلی های آفتابی استفاده کند.

برخی دیگر از افرادی که نامشان به اسامی خارجی شباهت داشت نیز نتوانسته بودند از این صندلی های آفتابی استفاده کند. یکی از این افراد به روزنامه لوموند گفته که با موسسه مربوطه تماس گرفتم و خودم را با نامی که شبیه نام های آفریقاییست معرفی کردم، به من گفتند که رزرو تکمیل شده است اما دوباره تماس گرفتم و با نامی فرانسوی خودم را معرفی کردم و توانستم رزرو را انجام دهم.

دومینیک اوپو، مدیر موسسه اس‌او‌اس ریسیزم می گوید: این وضعیت به خاطر ناکامی آشکار مقامات فرانسوی در مبارزه با تبعیض نژادی است. یافته های پژوهشمان را به پلیس و مقامات محلی ارسال کرده و با دقت اقدامات قانونی بعدی را طراحی خواهیم کرد.

ارسال نظر: