X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 260
تاریخ ثبت : شنبه, 22 مرداد,1401 | 12:02 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 20 مرداد,1401 | 11:51 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 22 مرداد,1401 | 12:02 ب.ظ

فعالان حقوق بشر: رژیم صهیونیستی در جنگ سه روزه غزه مرتکب جنایات جنگی شده

  • فعالان حقوق بشر: رژیم صهیونیستی در جنگ سه روزه غزه مرتکب جنایات جنگی شده
فعالان حقوق بشر اعلام کردند رژیم صهیونیستی در عملیات سه روزه نظامی که به کشتار ده‌ها فلسطینی در نوار غزه منجر شد، مرتکب جنایات جنگی شده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، فعالان حقوق بشر اعلام کردند رژیم صهیونیستی در عملیات سه روزه نظامی که به کشتار ده‌ها فلسطینی در نوار غزه منجر شد، مرتکب جنایات جنگی شده است.

روز جمع گذشته نیرو‌های اشغالگر حملات بی هدف به نوار غزه را آغاز کردند. حملاتی که به کشته و زخمی شدن و نقص عضو صد‌ها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان فلسطینی منجر شد.

این حملات در روز یکشنبه، در چارچوب توافق آتش بس با میانجیگری مصر، پایان یافت. اما حالا فلسطینیان باید با ویرانی‌های گستردهِ بر جا مانده از آن حملات سر کنند.

طبق آمار مرکز حقوق بشری المیزان، حملات اسرائیل به شهروندان فلسطینی عمدی و سازمان یافته بوده است و در چارچوب راهبرد اسرائیل یعنی خشونت بیش از اندازه در برخورد با فلسطینیان قرار دارد.

این مرکز حقوق بشری، نقض فاحش و سازمان یافته قوانین بین المللی را به ویژه در مواردی، چون کشتار فراقانونی و حمله به غیرنظامیان، محکوم کرد، این موارد که ناقض قوانین حقوق بشری است، جنایت جنگی و جنایت ضد بشری محسوب می‌شود و عاملان آن باید محاکمه شوند.

از سال ۲۰۰۸ تاکنون، اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه پنج بار با یکدیگر جنگیده اند. رژیم آپارتاید اسرائیل در این جنگ‌ها از هواپیما‌های جنگی و تسلیحات ساخت آمریکا بهره برداری کرده است.

با وجودی که اسرائیل آشکارا قوانین بین المللی را نقض می‌کند، بی تفاوتی نهاد‌های بین المللی باعث شده است که درد و رنج مردم فلسطین همچنان ادامه یابد. اکنون گروه‌های حقوق بشری خواستار محاکمه جنایتکاران جنگی اسرائیلی هستند.

ارسال نظر: