X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 21 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 312
تاریخ ثبت : شنبه, 22 مرداد,1401 | 10:55 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 21 مرداد,1401 | 10:47 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 22 مرداد,1401 | 10:55 ق.ظ

سازمان ملل خواستار پایان فوری محاصره غزه شد/ابراز نگرانی باچلت در خصوص هدفگیری کودکان در غزه

  • سازمان ملل خواستار پایان فوری محاصره غزه شد/ابراز نگرانی باچلت در خصوص هدفگیری کودکان در غزه
کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل از تعداد کودکان فلسطینی که در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند ابراز نگرانی کرد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضاسیه و ستاد حقوق بشر، سازمان ملل متحد اعلام کرد با همکاری سازمان‌ها و مجموعه‌های حمایتی نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشری توسط اشغالگران و تعداد قربانیان این حملات از جمله کودکان، زنان و غیر نظامیان را مورد رصد قرار داده است.

طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تاکید کرد در حملات اخیر ۴۶ فلسطینی به شهادت رسیدند که ۱۶ تن از آنها کودک بوده‌اند.

سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرد، اشغالگران ۱۸ واحد مسکونی را به طور کامل تخریب و ۶۸ واحد دیگر را دچار خسارت گسترده کرده‌اند که این مساله به آوارگی ۸۴ خانواده شامل ۴۵۰ تن منتهی گردیده است.

همچنین در این حملات ۱۶۷۵ واحد مسکونی دچار خسارت‌های جزیی و متوسط شده که بر زندگی ۸۵۰۰ نفر تاثیر گذاشته است.

سازمان ملل همچنین خواستار تامین فوری سرپناه موقت برای آوارگان این حملات شده که شامل ارائه مواد غذایی اساسی، کمک‌های مالی، تامین سرپناه موقت و ارائه لوازم نظافتی می‌شود.

سازمان ملل در گزارش خود به افزایش سطح صدمات و فشارهای روانی نسبت به دوره پیش از حملات اخیر اشغالگران به ویژه در میان کودکان اشاره کرده و بر نیاز فوری برای ارائه خدمات بهداشت روانی و حمایت‌های اجتماعی تاکید کرد.

میشل باچلت گفت: رژیم صهیونیستی اهداف غیرنظامی زیادی را مورد مورد حمله قرار داد که موجب زخمی شدن غیر نظامیان و آسیب رسیدن به مراکز غیر نظامی شده است. براساس قوانین بین المللی انسانی حمله‌ای که ممکن است به قتل و زخمی شدن غیر نظامیان و آسیب رسیدن به مراکز غیر نظامی منجر شود ممنوع است. باید چنین حملاتی متوقف شود. با وجود اینکه آتش بس بعد از تنش اخیر در غزه پایدار است اما تنش‌ها در کرانه باختری همچنان ادامه دارد و چهار فلسطینی به ضرب گلوله اسرائیلی‌ها در نابلس و الخلیل کشته شدند که از جمله آنها دو کودک هستند.

باچلت تأکید کرد: استفاده گسترده از مهمات از سوی نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی در سال ۲۰۲۲ منجر به افزایش نگران کننده تعداد کشته شدگان فلسطینی شده است. نیروهای اسرائیلی در بیشتر حملات از زور زیاد استفاده می‌کنند که به نظر می‌رسد نقض قوانین حقوق بشر بین المللی است. ما خواهان انجام تحقیقات فوری و مستقل و شفاف در تمام حوادثی هستیم که در آن ها یک فرد کشته یا زخمی شده است.

باچلت گفت: اسرائیل قوانین بین المللی و قوانین حقوق بشر را در کرانه باختری و غزه نقض می‌کند و به صورت غیر ضروری و غیر متناسب از زور استفاده می‌کند. مجازات نشدن و نقض‌های طولانی مدت منجر به افزایش خشونت و تکرار نقض‌ها می‌شود.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد، در جریان حملات ۳ روزه اخیر اشغالگران به نوار غزه ۴۶ فلسطینی به شهادت رسیده که ۱۶ تن از آنها کودک بوده‌اند.

این وزارتخانه فلسطینی افزود، در این حملات ۳۶۰ فلسطینی مجروح شده‌اند که در میان آنها ۵۱ کودک، ۵۸ زن و ۱۹ فرد سالخورده وجود داشته است. علاوه بر آن ۱۷۶۱ واحد مسکونی دچار خسارت شده که منجر به آوارگی ۴۵۰ فلسطینی و تاثیر گذاری بر زندگی ۸۵۰۰ تن دیگر شده است.

ارسال نظر: