X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 مهر 1400
تعداد بازدید خبر : 174
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 27 مهر,1400 | 09:07 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 27 مهر,1400 | 08:53 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 27 مهر,1400 | 09:07 ق.ظ

رئیس جمهور: واکسیناسیون عمومی اولویت اول و معیشت مردم دومین موضوع مهم دولت است

  • رئیس جمهور: واکسیناسیون عمومی اولویت اول و معیشت مردم دومین موضوع مهم دولت است

رئیس جمهور مقابله با کرونا و واکسیناسیون عمومی را اولویت اول و اصلی دولت عنوان کرد و گفت: امروز خوشبختانه بیش از ۷۰ درصد مردم دوز اول واکسن را دریافت کرده اند و تلاش ما این است که تا قبل از فرارسیدن فصل سرما به همین میزان دوز دوم واکسن را دریافت کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دومین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم درخصوص روند مقابله با بیماری کرونا و واکسیناسیون عمومی با بیان اینکه همه تلاش ما در این زمینه خارج شدن از حالت انفعالی و اقدام فعال است، اظهار داشت: برغم پیشرفت‌های انجام شده در زمینه واکسیناسیون، رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان باید در دستور کار مردم باشد، زیرا عادی انگاری در زمینه بیماری کرونا خطرناک است و ما را با موج جدید بیماری مواجه خواهد کرد.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه در زمینه واکسیناسیون سیاست ما اقناعی است و اجباری نیست، گفت: از همه کسانی که واکسن نزده‌اند دعوت می‌کنم در نخستین فرصت واکسن بزنند.

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی درباره شاخص‌های اقتصاد کلان کشور و برنامه‌های دولت برای مهار تورم، با بیان اینکه دومین موضوع مهم برای دولت معیشت مردم است، گفت: وضعیت معیشت مردم دغدغه روزانه و هر ساعت بنده است، من از فشاری که بر دوش مردم است با خبر هستم و خود را در کنار سفره مردم احساس می‌کنم.

رئیسی با بیان اینکه از فشار روی مردم و به‌ویژه اقشار کم‌درآمد و محروم جامعه مطلع هستم، گفت: همواره احساس می‌کنم در کنار سفره این‌ها هستم و سختی‌شان را احساس می‌کنم، لذا به دنبال این هستیم که بتوانیم این وضع را اصلاح کنیم. شرایطی که شاهد هستیم، مربوط به تصمیماتی است که از قبل گرفته شده و آثار تورمی آن‌ها امروز در بازار و در سفره مردم آشکار شده است.

آیت‌الله رئیسی در ادامه گفت: این دولت، دولت مردمی است و همواره با مردم ارتباط خواهیم داشت. رهبری معظم انقلاب بار‌ها درباره ارتباط با مردم به بنده سفارش کرده‌اند و من هم به همکارانم توصیه کردم و آن‌ها هم پیگیری می‌کنند. رفتن در میان مردم و باخبر شدن از درد دل مردم بسیار مهم است.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات و برنامه رفع تحریم‌های ظالمانه ضد ملت ایران گفت: با جدیت کارِ اقتصاد مقاومتی را دنبال خواهیم کرد و سفره و بازار و نان مردم را به این مذاکرات گره نمی‌زنیم، اما هیچ زمانی ایران میز مذاکره را ترک نکرده و ما در مذاکرات نتیجه‌محور، حتما جدی هستیم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه در طرف مقابل هم آمادگی برای لغو تحریم‌ها، می‌تواند نشانه جدیت در مذاکرات باشد گفت: از ابتدا اعلام کردیم وقتی دولت مستقر شود کار دنبال خواهد شد و الان هم دولت مستقر شده و کار از طریق وزارت امور خارجه دنبال می‌شود.

رئیس جمهور گفت: به آنچه گفتیم پایبند هستیم. در مذاکراتی که چند روز پیش در تهران با نماینده اتحادیه اروپا انجام شد، به آن‌ها گفته شد که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه جدی است، اما باید جدیت را در طرف مقابل هم ببینیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره انتصاب نماینده ویژه ایران در امور افغانستان و موضع ایران درباره حوادث و تحولات این کشور، گفت: درباره افغانستان قبلا هم اعلام کردیم که از تشکیل دولت فراگیر با حضور همه گروه‌های فعال در افغانستان که همه اقوام را نمایندگی کند، حمایت می‌کنیم.

رئیس جمهور گفت: گروه دست‌ساخته آمریکایی‌ها افغانستان را بی‌ثبات می‌کند، اما راهبرد ما در این کشور ایجاد وحدت و ثبات است که این مسئله باید برای مردم افغانستان روشن شود که بحمدالله روشن است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه داعش در کشور‌های مختلف از جمله افغانستان فتنه‌گری می‌کند، گفت: از حاکمان افغانستان می‌خواهیم در مقابل جنایاتی که داعش انجام می‌دهد و مردم مسلمان را به خاک و خون می‌کشد، ایستادگی کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه از این شرایط و آثار تورمی عبور خواهیم کرد، گفت: اگر جایی هم بخواهیم اصلاح اقتصادی انجام دهیم، با مردم و فعالان بازار و نخبگان در میان خواهیم گذاشت و کار غافلگیرانه انجام نخواهیم داد.

آیت‌الله رئیسی خطاب به جوان‌ها و مردم گفت: بدانید علی‌رغم همه تهدید‌ها و تحریم‌ها آینده را برای کشور بسیار روشن می‌بینم و به عنایت خدا و دستان توانای مردم عزیز به ویژه جوان‌ها امید و اطمینان دارم.

ارسال نظر: