X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 10 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 256
تاریخ ثبت : دوشنبه, 10 مرداد,1401 | 11:48 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 10 مرداد,1401 | 11:31 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 10 مرداد,1401 | 12:29 ب.ظ

استانداردهای دوگانه لهستان در برخورد با مهاجران و پناهجویان

  • استانداردهای دوگانه لهستان در برخورد با مهاجران و پناهجویان
دیده بان حقوق بشر گزارش داد لهستان به طور غیرقانونی و خشونت آمیز مهاجران و پناهجویان را با بدرفتاری و اظهارات نژادپرستانه به بلاروس باز می گرداند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، لهستان در حالی مهاجران و پناهجویان را به بلاروس باز می گرداند که طبق قوانین بین المللی مهاجران، پناهندگان و پناهجویان بدون توجه به چگونگی و چرایی ورود آنها به یک کشور، از حقوقی برخوردارند.

بر اساس گزارش ان بی سی نیوز، آنها از حقوق یکسانی مانند سایرین برخوردارند، به علاوه حمایت های ویژه یا خاص از جمله: اعلامیه جهانی حقوق بشر (ماده 14) که بیان می کند که هر فرد حق دارد در مقابل آزار و اذیت از کشورهای دیگر درخواست پناهندگی کند. کنوانسیون 1951 سازمان ملل متحد برای پناهندگان (و پروتکل 1967 آن)، پناهندگان را از بازگشت به کشورهایی که در معرض آزار و اذیت قرار دارند محافظت می کند.

یورونیوز اخیرا در گزارشی به اتمام احداث دیوار فولادی مرزی به ارتفاع 5.5 متر و 186 کیلومتری در مرز لهستان اشاره کرده و افزوده است این دیوار مانعی برای ورود ده ها هزار نفر پناهجوی رانده شده از بلاروس به لهستان، لیتوانی و لتونی است.

سال گذشته حداقل 20 نفر در مزر بین بلاروس و لهستان در شرایط یخبندان جان خود را از دست داده‌اند. گروه های حقوق بشری با اشاره به استقبال تبعیض آمیز لهستان از میلیون ها اوکراینی، لهستان را کشوری با استانداردهای دوگانه توصیف کرده اند چرا که مانع ورود پناهجویان آسیایی از طریق بلاروس شده است.

دیده‌بان حقوق بشر نیز در این رابطه می‌گوید لهستان به‌طور غیرقانونی و گاهی خشونت‌آمیز، مهاجران و پناهجویان را از کشورهای عراق و سوریه، با بی‌حرمتی، دشنام، اظهارات نژادگرایانه و دیگر بدرفتاری های روانی به بلاروس برمی‌گرداند، جایی که آنها با سوء استفاده‌های جدی از جمله ضرب و شتم و تجاوز جنسی توسط مرزبانان و سایر نیروهای امنیتی مواجه می‌شوند و همزمان مهاجران در مرز بلاروس با حصار های سیم خاردار و سگ‌های درنده مرزبانان مواجه می‌شوند و دوباره بدون تامین مواد غذایی، آب، مراقبت های بهداشتی و سلامت برگشت داده می شوند.


ارسال نظر: