X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 08 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 178
تاریخ ثبت : شنبه, 08 مرداد,1401 | 09:05 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 08 مرداد,1401 | 08:56 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 08 مرداد,1401 | 01:48 ب.ظ

اعدام خیابانی مرد سیاه‌پوست توسط پلیس تگزاس به اتهام سرقت مواد شوینده

  • اعدام خیابانی مرد سیاه‌پوست توسط پلیس تگزاس به اتهام سرقت مواد شوینده

اقدام وحشیانه پلیس آمریکا افکار عمومی تگزاس را نیز تکان داد.
 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، اخیرا فیلم تکان‌د‌هنده‌ای میان کاربران فضای مجازی در آمریکا دست به دست می‌‍شود که خبر از قتل یک مرد سیاه‌پوست میان‌سال توسط پلیس شهر هیوستون ایالت تگزاس می‌هد.

براساس گزارش سایت خبری تحلیلی هاف پست ، شاهدان عینی از ضرب و شتم یک مرد سیاه پوست توسط مامور پلیس این شهر گزارش داده‌اند که طی آن رودریک بروکس 47 ساله تلاش می‌کند تا از سر و صورت خود در برابر ضربات سنگین مامور پلیس خشن دفاع کند و مامور پلیس پس از استفاده از شوکر برقی در حالیکه بروکس بی‌حرکت بر روی زمین افتاده بود از پشت سر به او شلیک کرد و به زندگی وی خاتمه داد.

این حادثه زمانی اتفاق افتاد که مقتول پس از ورود به یک فروشگاه تعدادی مواد شوینده در سبد خرید خود قرار داد و سعی کرد بدون پرداخت از فروشگاه خارج شود و علیرغم مقاومت حسابدار فروشگاه توانست از فروشگاه خارج شود. حسابدار فروشگاه در تماس تلفنی با پلیس، خواستار بازداشت این مرد شد.

حسابدار فروشگاه در مصاحبه با هاف پست، تاکید کرد که دوربین مداربسته فروشگاه که جزئیات را ثبت کرده است نشان می‌دهد که مرد بروکس با حل دادن وی به مسیر خود ادامه داد.

آنچه حیرت آور است این است که دوربین مداربسته فروشگاه مکالمه تلفنی حسابدار فروشگاه با مرکز فوریت‌های پلیس را نیز ضبط کرده است که در آن نشان ‌می‌دهد که وی این مورد را یک سرقت غیرمسلحانه گزارش کرده است و در پاسخ به این سئوال پلیس که آیا مهاجم مسلح بوده و خطری ماموران پلیس را تهدید می‌کند، پاسخ منفی می‌دهد.

این زن در ادامه مکالمه تلفنی خود با مرکز فوریت‌های پلیس تاکید کرد که آسیبی ندیده و نیازی به خدمات پزشکی ندارد و فقط خواستار بازداشت بروکس می‌باشد.

جاستین مور، وکیل خانواده بروکس به هاف پست گفت: "شواهد نشان می‌دهد که این مامور پلیس غیرحرفه‌ای به صحنه واکنش نشان داده است، پس از ضرب و شتم شدید و شلیک شوکر برقی، بروکس به زمین افتاد و تلاش ‌می‌کرد تا در برابر ضربات از خود دفاع کند، ولی مامور پلیس سلاح کمری خود را پشت سر بروکس قرار داد و از ناحیه پشت سر به او شلیک کرد."

وی در ادامه تاکید کرد: "این یک شکست ملی و سراسری است. اگر خشونت در ماموران پلیس کشور ما نهادینه نشده بود، بروکس الان زنده بود."

طبق اظهارات وکیل خانواده مقتول، این مامور پلیس که هاردین نام دارد، پس از کشتن بروکس در مرخصی اداری با حقوق به سر می‌برد و هنوز تحت پیگرد قانونی و بازداشت قرار نگرفته است. خانواده بروکس از تگزاس رنجرز و وزارت دادگستری ایالات متحده درخواست کرده‌اند تا تحقیقات خود را برای روشن‌تر شدن موضوع آغاز کنند.

دیمتریا بروکس، خواهر مقتول در مصاحبه خود با هاف پست، این قتل را یک «اقدام نژادپرستانه» خواند و تاکید کرد: "چه چیزی به شما این حق را می دهد که با شلیک گلوله به پشت سر و گردن کسی جان او را بگیرید؟"

بنابر اظهارات خانواده مقتول، مقتول تاکنون سابقه سرقت و زورگیری نداشته و چنانچه گمان ‌می‌کنند علت خروج او از فروشگاه بدون پرداخت، مشکلات ناشی از عصبانیت در محل کار او بوده است.

 

فایل های پیوستی
ارسال نظر: