X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 03 مرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 203
تاریخ ثبت : دوشنبه, 03 مرداد,1401 | 01:54 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 03 مرداد,1401 | 01:13 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 03 مرداد,1401 | 01:54 ب.ظ

صدور ۷ هزار مجازات جایگزین حبس سال گذشته در دادگستری استان مرکزی

  • صدور ۷ هزار مجازات جایگزین حبس سال گذشته در دادگستری استان مرکزی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: برای ۷ هزار پرونده دادگستری استان مرکزی در سال گذشته مجازات جایگزین حبس صادر شد.


 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری خمین، اظهار کرد: مبارزه قاطعانه با فساد از مطالبات مقام معظم رهبری است و باید نظارت در مراجع و شعبات به منظور حفظ آبرو، جان و ناموس مردم افزایش پیدا کند.
 

وی با اشاره به اینکه نام عدلیه با عدالت گره خورده گفت: تمام نهادها موظف به رعایت عدالت هستند و این امر مهم فقط بر عهده قاضی نیست.


رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: سال گذشته نیمی از مردم استان به دستگاه قضا مراجعه کردند و با ۲۳۰ نیرو در این دستگاه نمی توان پاسخگوی مراجعه کنندگان بود. هر یک از نیروهای دستگاه قضایی استان باید در طول یک ماه چندین پرونده را رسیدگی کند.


وی قضات دادگستری استان مرکزی را پاک دست عنوان کرد و گفت: تاکنون شکایت مردمی از برخورد نامناسب عوامل دادگستری استان گزارش نشده است.


حجت الاسلام موسوی با تاکید بر منشور عملی و راهبردی منش و گفتار امام خمینی(ره)، اظهار کرد: مصالحه در پرونده های این شهرستان جدی گرفته شود.


وی بیان کرد: برای ۷ هزار پرونده دادگستری استان مرکزی در سال گذشته مجازات جایگزین حبس صادر شد. بیش از ۹۵ درصد از ابلاغات دادگستری استان الکترونیکی است.


حجت الاسلام موسوی ادامه داد: ۳۴ هزار پرونده در استان به شکل تمام الکترونیک انجام شده است.


در این آیین از زحمات ابوالحسن شریفی تقدیر و محمد شاکرمی به‌عنوان رئیس جدید دادگستری خمین معرفی شد.

 

ارسال نظر: