X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 201
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 29 تیر,1401 | 11:27 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 29 تیر,1401 | 11:12 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 29 تیر,1401 | 11:34 ق.ظ

شلیک مرگبار پلیس آمریکا به سمت یک جوان ۲۳ ساله سیاهپوست/فیلم

  • شلیک مرگبار پلیس آمریکا به سمت یک جوان ۲۳ ساله سیاهپوست/فیلم

پلیس آمریکا در سال جاری افزایش خشونت علیه شهروندان این کشور به خصوص سیاهپوستان را در دستور کار خود دارد.


 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، پلیس ایالت «کالیفرنیا» آمریکا با شلیک به یک جوان ۲۳ ساله سیاهپوست، وی را به قتل رساند.


بر اساس گزارش گاردین، یک افسر پلیس «سن برناردینو»، شهری در شرق «لس آنجلس» در ایالت «کالیفرنیا» به سمت یک جوان سیاهپوست ۲۳ شلیک کرده و وی را به قتل رساند.


 فیلم دوربین‌های امنیتی پارکینگی در «سن برناردینو»، یکی از افسران را نشان می دهد که به «رابرت آدامز» در فاصله ای نزدیک به او شلیک می کند. آدامز پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می دهد.  انتشار ویدئوی این شلیک مرگبار سبب برانگیخته شدن خشم عمومی در آمریکا شده است.
 

در حالی که ویدئوی مذکور صدا ندارد و نشان دهنده دویدن وی در جهت مخالف با افسران پلیس است، پلیس «سن برناردینو» مدعی است که افسران پلیس به وی دستور شفاهی ایست داده اند و «آدامز» هنگام فرار اسلحه ای در دست داشت.
 

با وجود این، سخنگوی اداره پلیس «سن برناردینو» گفت که آدامز به سمت افسران پلیس شلیک نکرده و فقط از مقابل آن‌ها فرار کرد. خانواده «آدامز» که علیه پلیس شکایت کرده اند، می‌گویند که پلیس فرزندشان را مانند یک سگ شکار کرد.


رئیس یک گروه مدنی در این رابطه گفت که فرار آدامز با توجه به اوج گرفتن خشونت‌های تسلیحاتی اصلا دور از ذهن و غیر معمول نبوده است؛ وی دید که دو نفر از ماشین بدون علامت پیاده شده و دست به اسلحه بردند، پس فرار کرد. پلیس سن برناردینو سابقه نژادپرستی طولانی دارد و بررسی‌های انجام شده در ماه آوریل نشان می دهد که افسران پلیس این شهر رفتار مغرضانه دارند؛ اما تنها در یک مورد مشخص شد که افسران پلیس سن برناردینو علیه یک زن لاتین تبار از زور بیش از حد استفاده کرده اند.
 

گفتنی است اخیرا در اخبار اعلام شد که پلیس «اوهایو» بیش از ۶۰ گلوله به «جیلند واکر»، مرد سیاهپوست ۲۵ ساله شلیک کرده و وی را به قتل رساند.
 

این در حالی است که یک گروه تحقیقاتی در آمریکا گزارش داد، پلیس آمریکا روزانه سه نفر را می‌کشد و شمار افراد کشته شده توسط پلیس در سال ۲۰۲۲ به ۶۳۳ نفر رسیده است.
 

 

فایل های پیوستی
ارسال نظر: