X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 فروردین 1401
تعداد بازدید خبر : 170
تاریخ ثبت : یکشنبه, 26 تیر,1401 | 03:07 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 18 فروردین,1401 | 02:30 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 26 تیر,1401 | 03:27 ب.ظ

نهمین بولتن «اقدامات قابل توجه قضایی در حوزه حقوق بشر و شهروندی» منتشر شد

  • نهمین بولتن «اقدامات قابل توجه قضایی در حوزه حقوق بشر و شهروندی» منتشر شد

نهمین شماره بولتن «برخی اقدامات قابل توجه نظام قضایی در حوزه حقوق بشر و شهروندی»، از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.
 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، خلاصه‌ای از پوشش خبری رویدادها و اقدامات قابل توجه نظام قضایی در حوزه حقوق بشر و شهروندی، از سوی ستاد حقوق بشر منتشر شد.


هدف از انتشار این بولتن که نهمین شماره آن نیمه دوم اسفندماه 1400 و نیمه اول فروردین ماه ۱۴۰۱ منتشر گردیده، گردآوری تازه‌ترین خبرها و دستاوردهای قضایی است که در این شماره آزادی زندانیان با کمک های خیرین، نهادهای ارفاقی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و تلاش ستاد دیه و رهایی از قصاص، درج گردیده است.


در این شماره همچنین بنابر گزارش دادگستری کل استان خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، قزوین، یزد و لرستان به ستاد حقوق بشر، در راستای ارتقای حقوق بشر و حقوق شهروندی در سال ۱۴۰۰، اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است که ز جمله آنها می توان به اشتغال و حرفه آموزی زندانیان، برگزاری ملاقات های الکترونیک زندانیان با خانواده های خود، برگزاری جسات دادرسی الکترونیک، اعطای عفو و مرخصی به زندانیان، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات، آزادی زندانیان و توزیع بسته های حمایتی و معیشتی اشاره کرد.

 

نهمین شماره بولتن برخی اقدامات قابل توجه نظام قضایی در حوزه حقوق بشر و شهروندی  را اینجا بخوانید.

 

 

ارسال نظر: