X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 25 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 196
تاریخ ثبت : شنبه, 25 تیر,1401 | 02:29 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 25 تیر,1401 | 02:07 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 25 تیر,1401 | 02:29 ب.ظ

سفیر ایران در سوئد: حکم حمید نوری خصمانه است و در حمایت از تروریسم صادر شده

  • سفیر ایران در سوئد: حکم حمید نوری خصمانه است و در حمایت از تروریسم صادر شده

سفیر ایران در سوئد درخصوص حکم حمید نوری، گفت: حکم صادر شده درباره حمید نوری در دادگاه استکهلم خصمانه است.



 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، «احمد معصومی فر»، سفیر ایران در سوئد، در مصاحبه با روزنامه «اکسپرس درباره حکم صادر شده از سوی دادگاه استکهلم درباره حمید نوری، گفت: حکم صادر شده علیه حمید نوری خصمانه و در حمایت از تروریسم است.
 

معصومی فر، افزود: اول و مهمتر از همه، نظام حقوقی سوئد صلاحیت رسیدگی به پرونده مذکور را ندارد، زیرا اعمال صلاحیت بین‌المللی منوط به وجود جرم بین‌المللی است؛ هیچ یک از وکلا یا وکلای بین‌المللی در این مورد به جرم بین‌المللی اعتقاد ندارند.
 

سفیر ایران در ادامه تصریح کرد: نخستین و مهمترین نکته این است که سیستم حقوقی سوئد صلاحیت رسیدگی به پرونده مذکور را ندارد، زیرا اعمال صلاحیت بین المللی به وجود جرم بین المللی بستگی دارد؛ هیچ یک از وکلای پرونده یا وکلای بین المللی در این مورد به جرم بین المللی اعتقاد ندارند.
 

معصومی فر با بیان این که چگونه سیستم حقوقی سوئد اساسی‌ترین اصول حقوق بین‌الملل را نقض کرده، گفت: با توجه به تحقیقات کاملاً یک جانبه دادستان، عدم رسیدگی در محل مورد ادعای جنایت، عدم اجازه شهود متخصص معرفی شده توسط آقای نوری برای شهادت در دادگاه و تناقضات فراوان در شهادت شهود، عدم اعتبار قانونی این حکم را بیان می‎کند؛. ضمن این که تمامی شاهدانی که  صدای آنها در دادگاه شنیده شد، از اعضای منافقین هستند که در ایران به عنوان تروریست شناخته می‎شوند؛ این گروهک قبلاً در آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا به عنوان تروریست شناخته شده بودند.


سفیر ایران همچنین تاکید کرد: مردم ایران معتقدند اقدامات قوه قضاییه سوئد اقدامات خصمانه برای حمایت از تروریست‎ها و دشمنان مردم ایران است؛ همچنین، نمایندگان ایران پیش از این با دولت سوئد تماس گرفته اند تا بر ضرورت عدم تاثیر پذیری نظام حقوقی سوئد از رویکرد سیاسی تاکید کنند.
 

سفیر ایران در سوئد در بخش دیگری از سخنانش، گفت: ایران مداخله در امور ملی یا اقداماتی را که به حاکمیت، استقلال و منافع ملی خود آسیب می رساند را از سوی هیچ کشوری تحمل نخواهد کرد.

 

ارسال نظر: