X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 25 مهر 1400
تعداد بازدید خبر : 201
تاریخ ثبت : یکشنبه, 25 مهر,1400 | 03:32 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 25 مهر,1400 | 03:28 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 25 مهر,1400 | 03:32 ب.ظ

ارائه تسهیلات ویژه به زوجین روستایی و عشایر

  • ارائه تسهیلات ویژه به زوجین روستایی و عشایر

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: مقرر شد اگر زوجین روستایی و عشایر متولد دهه ۶۰ باشند، تسهیلاتی به طور ویژه در اختیار آنها قرار گیرد که این تسهیلات معطوف به استان خاصی نیست و شامل تمام روستاییان و عشایر می‌شود؛ همچنین رایزنی خواهیم کرد تا در اولویت مسکن‌هایی که تعلق می‌گیرد نیز قرار گیرند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، انسیه خزعلی در مراسم امضای تفاهم نامه با معاونت توسعه روستایی و تجلیل از زنان روستایی به مناسبت روز جهانی زنان روستایی، اظهار داشت: از جمله آسیب‌های روستا کم شدن ازدواج  است، هرچه بتوانیم در این مساله تلاش خواهیم کرد اگرچه بخش عمده‌ای از این مساله به فرهنگ سازی باز می‌گردد و ما نیاز به کار جدی در نوع و سبک زندگی داریم چراکه برخی مسائل و شیوه‌هایی که در سبک زندگی تغییر ایجاد می‌کند به توسعه خانواده و جمعیت ضرر می‌رساند.


معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه در پی رفع مشکلات زنان برای گرفتن تسهیلات از قبیل ضامن و سند و امثالهم هستیم، تصریح کرد: در پی رفع این مشکلات هستیم تا تسهیلات با بهره کمتر و زمان و ماندگاری بیشتر در اختیار این افراد قرار گیرد. تفاهم نامه امروز معاونت زنان و خانواده با معاونت روستایی و تفاهم نامه دیگری با وزارت کشاورزی در این راستا است تا به طور خاص از زنان برای اشتعالزایی یا فعالیت‌های عمران روستایی که زنان نیاز دارند و حتی در زمینه ازدواج و ... توجه کنیم. 
 

خزعلی گفت: تامین بیمه‌های درمانی به صورت فراگیر در روستاها انجام گرفته و اگر جایی تحت پوشش نیست باید اطلاع رسانی شود. همین طور بیمه تامین اجتماعی برای بخشی از زنان که تحت پوشش بودند، انجام شده است. 


معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم حمایت از زنان روستایی که محور و قوام روستا و منجر به پایداری و پویندگی روستا هستند، تاکید کرد:  هرجا این زنان حضور داشتند شاهد کاهش مهاجرت و تولید و مولد بودن محصولات بوده‌ایم. حمایت از این زنان باید به صورت خاص انجام گیرد.

 

ارسال نظر: