X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 20 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 200
تاریخ ثبت : دوشنبه, 20 تیر,1401 | 12:51 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 20 تیر,1401 | 12:39 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 20 تیر,1401 | 02:09 ب.ظ

محکومیت سکوت جهانی در قبال اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط یک نهاد حقوق بشری

  • محکومیت سکوت جهانی در قبال اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط یک نهاد حقوق بشری

عفو بین‌الملل از عدم تمایل جهان به بحث جنایات درباره آنچه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌گذرد انتقاد کرده است.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، اگنس کالامارد، دبیر این نهاد، با تکرار گزارش عفو بین الملل مبنی بر اینکه اسرائیل درگیر سیاست آپارتاید علیه مردم فلسطین است، گفت: تجزیه ارضی، تفکیک و کنترل، سلب مالکیت از زمین و دارایی و سلب حقوق، ویژگی‌های آپارتاید است و این سیاست توسط اسرائیل بر تمامی فلسطینی‌ها در سرزمینی که تحت کنترلش است، تحمیل می‌شود. اما سکوت بیش از حد، ترس بیش از حد برای صحبت وجود دارد لذا با بیان عباراتی مانند آپارتاید و جنایت علیه بشریت موضوع را افشا می کنیم و امیدواریم که بتوان آن را اصلاح کرد.

بر اساس گزارش عرب نیوز، وی افزود: پذیرفتن رژیم اسرائیل ذاتاً مبتنی بر سیاست آپارتاید به معنای فرصت مبارزه برای حرکت علیه بی عدالتی و پایان دادن به آن است.  مدیر گروه حقوق بشر اسرائیلی B'Tselem، در هم‌سویی با کالامارد گفت: «یک رژیم از رودخانه تا دریا وجود دارد و آن رژیم آپارتاید است».


 در سال 2022 کارشناس حقوق بشر سازمان ملل،  مایکل لینک اشغال 55 ساله فلسطین را  آپارتاید نامید و گفت: امروز در سرزمین فلسطینی که از سال 1967 توسط اسرائیل اشغال شده است، یک سیستم حقوقی و سیاسی دوگانه عمیقاً تبعیض آمیز وجود دارد که به 700000 شهرک نشین یهودی اسرائیلی ساکن در 300 شهرک غیرقانونی اسرائیل در قدس شرقی و کرانه باختری امتیاز می دهد.

بیش از 40 سال است که شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل در صدها قطعنامه اعلام کرده اند که الحاق سرزمین های اشغالی توسط اسرائیل غیرقانونی است، ساخت صدها شهرک یهودی نشین غیرقانونی است، و انکار خودمختاری فلسطینیان ناقض قوانین بین المللی است.



 

ارسال نظر: