X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 20 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 223
تاریخ ثبت : دوشنبه, 20 تیر,1401 | 12:17 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 20 تیر,1401 | 12:09 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 20 تیر,1401 | 12:17 ب.ظ

سرپوش نهادن آمریکا بر جنایات علیه کودکان سرخپوست در مدارس شبانه روزی

  • سرپوش نهادن آمریکا بر جنایات علیه کودکان سرخپوست در مدارس شبانه روزی

مقامات آمریکایی سعی بر سرپوش گذاشتن بر جنایات علیه کودکان سرخپوست در مدارس شبانه روزی دارند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، در سال گذشته زمانی که رهبران قبایل سرخپوستان در کانادا از کشف گورهای دسته جمعی 215 کودک در حیاط مدرسه شبانه روزی کملوپس خبر دادند، دنیا حیرت زده شد و مقامات کانادایی تا حدی توانستند محتوای رسانه‌ای منتشر شده را کنترل کنند و ادامه تحقیقات پیرامون این جنایت تاریخی را محدود کنند.

بر اساس گزارش وبگاه خبری سالت‌وایر ، بازدید دب هالند، وزیر کشور ایالات متحده از یکی از این مدارس به نام ریورساید  و دیدار ی وی با بازماندگان سالخورده مدارس شبانه روزی بومیان آمریکا که امروز برگزار شده بود، خبرساز شد و جمعی از بازماندگان سالخورده سرخپوست این مدارس شبانه روزی از وقوع جنایات سازماندهی شده در این مدارس شبانه روزی بومیان آمریکا خبر دادند.
 
این مدارس مراکز جذب اجباری بودند که طرح اجرای آن در اوایل دهه 1800 با هدف از بین بردن فرهنگ بومیان آمریکا آغاز به کار کرد و تا دهه 1970 ادامه یافت.

در این دیدار بسیار نادر، چندین سالمند بازمانده از مدارس شبانه روزی به نوبت گزارش های خود را از آزارهایی که در دهه های گذشته متحمل شده اند، بازگو کردند.

این بومیان سرزمین آمریکا در سن 4 یا 5 سالگی از خانواده خود به اجبار جدا شده‌اند و تا پایان دوره آموزشی دبیرستان به آن‌ها اجازه بازگشت و دیدار با خانواده خود داده نمی‌شد.

تاکنون دولت ایالات متحده آمار رسمی در مورد اینکه چه تعداد از کودکان در چنین مدارسی درس می‌خوانده‌اند، چه تعداد از کودکان جان خود را از دست داده یا کشته شده‌اند منتشر نکرده است و حتی هیچگونه آمار رسمی از تعداد این مدارس اجباری ارائه نکرده است.

لارنس اسپاتد برد یکی از این بازماندگان با اشاره به تلاش‌های دولت آمریکا برای دست شستن از جنایات مدارس شبانه روزی تاکید کرد، هم اکنون برای دست شستن از این جنایت بسیار دیر شده است.

وی که رهبر قبیله کیووا  است، به این نکته اشاره کرد که در ظاهر آمریکا مدعی دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در سراسر جهان است، اما خود یکی از بدترین ناقضان حقوق بشر خصوصا در مورد بومیان آمریکا  و سرخپوستان است.

این رهبر سرخسپوست بومی آمریکا خطاب به وزیرکشور آمریکا گفت: "آمریکا باید در مورد این جنایت صادق باشد تا بتواند با بومیان به صلح برسد."

 

 

ارسال نظر: