X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 20 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 212
تاریخ ثبت : دوشنبه, 20 تیر,1401 | 11:51 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 20 تیر,1401 | 11:26 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 20 تیر,1401 | 11:51 ق.ظ

مردم خلع سلاح شدند/ فیلمبرداری از افسران پلیس در آریزونا غیرقانونی اعلام شد

  • مردم خلع سلاح شدند/ فیلمبرداری از افسران پلیس در آریزونا غیرقانونی اعلام شد

اندیشکده پروژه آزاداندیشی با ادبیات انتقادی، از قانون جدید در ایالت آریزونا که طی آن فیلم برداری از ماموران پلیس در حین انجام وظیفه غیری قانونی اعلام شده، به شدت انتقاد کرد.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، تاکنون همین فیلم براداری از ماموران پلیس بوده که قدرت بی حد و مرز پلیس‌های خشن این کشور را محدود کرده بود و در حال حاضر قانون همین ابزار اندک را نیز از مردم گرفته است که در مخالفت با حقوق شهروندی مردم این ایالت می باشد.
 
بر اساس گزارش این اندیشکده، در اوایل سال جاری، کمیته تخصیص بودجه مجلس آریزونا لایحه‌ای را تصویب کرد که فیلمبرداری از ماموران پلیس را در حین انجام ماموریت غیرقانونی اعلام کرده است که به گفته تحلیلگران ضربه بزرگی به حقوق شهروندان این ایالت وارد می‌کند.

در مدت کمتر از یک ماه، سنا آن را تصویب کرد و در هفته گذشته، داگ دوسی ، فرماندار آریزونا، این لایحه را به قانون تبدیل کرد.

طبق این گزارش از تاریخ 24 سپتامبر سال میلادی جاری فیلمبرداری از ماموران پلیس در آریزونا از فاصله دو نیم متری فوتی غیرقانونی خواهد بود.

جان کاوانا،  نماینده جمهوری خواه، که خود در گذشته یک افسر پلیس بوده است، حامی اصلی این قانون بود. بر اساس این قانون جدید، "هرکسی که آگاهانه یا غیرآگاهنه از فعالیت‌های انتظامی، از جمله برخورد پلیس با یک فرد آشفته حال، فیلمبرداری کند مرتکب عمل غیرقانونی شده است و تحت پیگرد قانونی خواهد گرفت."

بنابر این قانون فیلم برداری از ماموران پلیس از هر فاصله ای غیرقانونی است، ولی در فاصله کمتر از دو ونیم متر، جرم نوع 3 شناخته خواهد شد و بر اساس قانون، مجرم به حداقل 30 روز زندان محکوم خواهد شد.

این اندیشکده در ادامه نوشت: "این دیوانه کننده است، ظبط ویدئویی مشابه به آنچه که منجر به محکومیت افسر پلیسی که جورج فلوید  را کشت، هم اکنون یک اقدام جنایتکارانه است".


تیموتی اسپارلینگ ، وکیل و مدافع قانونگذاری وکلای دادگستری آریزونا، هفته گذشته در جلسه استماع کمیته قضایی سنا تاکید کرد که این لایحه راهکارهای بررسی تخلفات افسران پلیس را محدود میکند، همچنین این لایحه بیش از حد به صلاحدید افسران پلیس طراحی شده است.

بنابر این گزارش در گذشته نیز پلیس از اختیارات ویژه ای برخوردار بود تا به وسیله آن بتواند افراد را به دخالت در کار پلیس متهم کند.

در حال حاضر دخالت در تحقیقات پلیس غیرقانونی است. فریاد زدن بر سر پلیس یا هک کردن آنها در حین انجام وظیفه می تواند به عنوان مداخله تلقی شود و اگر به حد معینی برسد که افسران را به خطر بیندازد، احتمالاً نباید آن را تحمل کرد.

با تصویب این قانون مردم آمریکا بیش از پیش نگران افزایش خشونت توسط ماموران پلیس هستند چرا که تا کنون فیلمبرداری از ماموران پلیس یک ابزار محدود کننده در اختیار مردم بود که هم اکنون، با غیرقانونی شدن آن زمینه برای افزایش خشونت پلیس ایجاد شده است و مردم دیگر این ابزار محدود کننده را نیز برای دفاع از حقوق شهروندی خود در برابر خشونت ماموران پلیس از دست داده‌اند.
 

 

ارسال نظر: