X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 24 مهر 1400
تعداد بازدید خبر : 277
تاریخ ثبت : شنبه, 24 مهر,1400 | 03:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 24 مهر,1400 | 03:03 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 24 مهر,1400 | 03:06 ب.ظ

پنهان کاری نهاد‌های آمریکایی درباره قتل سیاهپوستان

  • پنهان کاری نهاد‌های آمریکایی درباره قتل سیاهپوستان

نتایج تحقیقات جدید نشان می‎دهد که بیش از نیمی از قتل شهروندان از سوی پلیس آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته مخفی مانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نتایج یک تحقیقات جدید از سوی دانشگاه واشنگتن نشان می‌دهد که در طول حدود ۴۰ سال گذشته، نهاد‌های پزشکی و پزشکی قانونی آمریکا بیش از نیمی از کشتار شهروندان را از سوی پلیس این کشور مخفی کرده‎اند.
 

بر اساس گزارش واشنگتن پست، در طول این مدت ۴۰ ساله بیش از ۱۷ هزار قتل شهروندان از سوی پلیس در فاصله سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۸ مخفی مانده و بر آن سرپوش گذاشته شده است.
 

این تحقیق که در مجله پزشکی «لنسنت» نیز منتشر شده، پرسش‎های بسیار مهمی را در مورد عینیت و قابل اعتماد بودن پزشکان و پزشک قانونی‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مطرح کرده است.
 

نتایج این تحقیق به انبوهی از شواهد مبنی بر سوگیری نژادی در عملکرد پلیس و پزشکی قانونی در آمریکا افزوده می‌شود. بر این اساس، پلیس آمریکا، سیاه پوستان را ۳.۵ برابر بیشتر از سفید پوستان در آمریکا به قتل می‌رساند و مقام‎های پزشکی در این کشور مرگ سیاه پوستان به دست پلیس را بسیار کمتر از سفیدپوستان گزارش داده‎اند.


اگرچه بسیاری از متخصصان پزشکی قانونی در آمریکا اصول علمی را با دقت دنبال می‌کنند، اما گستردگی نادیده گرفتن قتل‌های پلیس و یا تشخیص‌های اشتباه نشان از نظام‌مند بودن این موضوع است. یکی از ویژگی‌های نظام‌مند که به نظر می‌رسد موجب این اشتباه در تشخیص می‌شود این است که پزشک قانونی برای مدت طولانی از نزدیکان و متحدان دیرینه پلیس و دادستان آمریکا بوده است.


همچنین نتایج یک تحقیقات در سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد که ۲۲ درصد از کارکنان پزشکی قانونی آمریکا در صدور گواهی فوت، برای تغییر دادن علت و نحوه مرگ، از سوی مقام‎های دولتی تحت فشار قرار گرفته‎اند.
 

طبق تحقیق دانشگاه واشنگتن، به طور روتین پزشکان در تشخیص علت مرگ از اطلاعات پیش زمینه‌ای غیر پزشکی استفاده می‌کنند که می‌تواند موجب سوگیری نژادی بسیار جدی شود.
 

ارسال نظر: