X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 484
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 08 تیر,1401 | 09:25 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 08 تیر,1401 | 09:07 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 11 تیر,1401 | 08:56 ق.ظ

رحیم‌پور ازغدی: آمریکا و اروپا براساس برده داری و وحشیگری بنا شده‌‎اند

  • رحیم‌پور ازغدی: آمریکا و اروپا براساس برده داری و وحشیگری بنا شده‌‎اند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقایض حقوق بشری در آمریکا و کشورهای غربی، گفت: آمریکا و اروپا براساس نقض حقوق بشر و برده داری و وحشیگری بنا شده‎‌اند.
 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، «حسن رحیم پور ازغدی»، استاد حوزه و دانشگاه، در همایش افشای حقوق بشر آمریکایی، گفت: تمدنی که غرب آن را مدرنیته می‌نامند، روی پوست، گوشت، خون و استخوان میلیون‌ها انسان رنگین پوست بنا شد.

وی ضمن بی اساس خواندن ادعای غرب مبنی بر کشف حقوق بشر، تاکید کرد: اکتشافات غرب مانند جاذبه، کشف آمریکا، … حتی مواردی مانند نقض برده داری، جعل تاریخ هستند؛ همانطور که کشف حقوق بشر از سوی غرب دروغ است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به نقض گسترده حقوق بشر در اروپا اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها هزینه دو جنگ داخلی خود را با عناوین جنگ جهانی اول و دوم بر گردن مردم جهان انداختند؛ طرفین فاشیست بودند با شعارهای متفاوت؛ فاشیسم شکست خورد اما لیبرالیسم یا همان فاشیسم ریاکار به قدرت رسید.

وی همچنین ضمن تشریح موارد متعدد نقض حقوق بشر در قالب نژادپرستی و تبعیض طبقاتی در اروپا و آمریکا، بیان کرد: این تبعیض‌ها مکررا به قیام‌هایی منجر می‌شود که غرب آن‌ها را سرکوب می‌کند؛ در سه دهه اخیر جنگی را نشان دهید که غرب و صهیونیست‌ها، مستقیم یا غیر مستقیم در آن نقش نداشته باشند.

ازغدی، همچنین درباره ممانعت آمریکا از افشا و انتشار اسناد مربوط به نقض حقوق بشر این کشور برخلاف آزادی بیان ادعایی واشنگتن، گفت: امکان نشر اسناد کشف شده در لانه جاسوسی آمریکا در ایران در آن کشور وجود ندارد.

وی در ادامه به بی پاسخ ماندن واقعیت ترور «مالکوم ایکس» و «مارتین لوترکینگ» اشاره کرد، و افزود: پرسش از هولوکاست در آمریکای مدعی آزادی بیان، مجازات را به دنبال دارد.

رحیم‌پور ازغدی، همچنین به موضوع استانداردهای دوگانه حقوق بشری غرب و آمریکا پرداخته و گفت: آن‌ها در برابر نقض حقوق بشر در کشورهایی مانند عربستان سکوت می‌کنند و ایران را که از صادق‌ترین کشورها در زمینه حقوق بشر است، متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند؛ وحشی‌ترین نوع تروریسم یعنی داعش به نام مذهب با پول عربستان و با هدایت غرب و صهیونیسم به وجود آمد و هزاران نفر را به کام مرگ فرستاد.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری اظهار کرد: آمریکا و اروپا براساس نقض حقوق بشر، برده داری و وحشیگری ساخته شده‎اند اما دیگران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند؛ این ناقضان حقوق بشری در حالی دیگران را از داشتن سلاح یا انرژی هسته‌‎ای منع می‌کنند که خود بمب اتم دارند و از آن نیز استفاده کرده‎‌اند.
 

ارسال نظر: