X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 181
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 07 تیر,1401 | 01:01 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 07 تیر,1401 | 12:19 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 07 تیر,1401 | 01:01 ب.ظ

مرگ ۴۶ پناهجو در یک تریلر آمریکایی در تگزاس

  • مرگ ۴۶ پناهجو در یک تریلر آمریکایی در تگزاس

گزارش‌ها از کشف ۴۶ جسد مربوط به پناهجویان در یک تریلر در تگزاس حکایت دارند.

 

به گزارش مدیریت و ارتباطات اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، رسانه‌های محلی می‌گویند که دستکم ۴۶ جسد در یک تریلر کنار ریل راه آهن در «تگزاس» پیدا شد.


بر اساس گزارش گاردین، پس از اعلام خبر کشف دستکم ۴۶ جسد در یک تریلر رها شده در «سن آنتونیو» تگزاس، گمانه زنی‌ها درباره هویت آن‌ها آغاز شد. برخی از گزارش‌ها، اجساد را متعلق به کارگران مهاجر مکزیکی می‌دانند.


رئیس پلیس «سن آنتونیو»، اعلام کرد که پس از دریافت گزارشی مبنی بر شنیده شدن صدای کمک از یک تریلر رها شده در کنار ریل راه آهن در «سن آنتونیو»، در محل حضور یافتند.


 اداره پلیس سن آنتونیو همچنین اعلام کرد، علاوه بر کشف ۴۶ جسد، ۱۶ نفر نیز به دلیل بیماری‌های ناشی از گرما به بیمارستان منتقل شدند. از این تعداد ۱۲ نفر بزرگسال و چهار نفر کودک بودند.


براساس گزارش‌ها، هیچ آبی در تریلر یافت نشد.


طبق گزارش اِی بی سی، تاکنون سه نفر در رابطه با این موضوع دستگیر شدند اما هنوز مشخص نیست که آیا این افراد با قاچاق انسان مرتبط هستند یا خیر. تحقیقات در این رابطه توسط اداره امنیت داخلی آمریکا در جریان است.


فرماندار «تگزاس» در واکنش به این حادثه، مسئولیت آن را متوجه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا دانست که سیاست مرزهای باز را دنبال می‌کند. کشف این تریلر احتمالا مرگبارترین فاجعه مربوط به مهاجران در مرز آمریکا باشد. در دهه‌های اخیر هزاران مهاجر در مرز آمریکا و مکزیک جان خود را از دست دادند.


«سن آنتونیو» پیشتر هم صحنه مرگ و میر مهاجران بوده است؛ در سال ۲۰۱۷ ده‌ها نفر پس از گیر افتادن در کامیونی که در این شهر پارک شده بود، جان خود را از دست دادند؛ در سال ۲۰۱۳ نیز ۱۹ نفر در یک کامیون در جنوب شرقی «سن آنتونیو» پیدا شدند.


از اوایل دهه ۱۹۹۰ استفاده از «Big Rigs» (کامیون بزرگ با یک تریلر متصل که برای حمل بار استفاده می شود) به عنوان روش رایج قاچاق در «تگزاس» به عنوان شلوغ ترین کریدورهای مهاجرتی آمریکا، ظهور کرد.دشوار شدن ترددهای مرزی در آمریکا پس از سال ۲۰۰۱، شیوه‌های مهاجرت به این کشور را مخاطره آمیزتر و گران تر کرد.

 

ارسال نظر: