X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 04 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 171
تاریخ ثبت : شنبه, 04 تیر,1401 | 01:07 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 04 تیر,1401 | 01:01 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 04 تیر,1401 | 01:07 ب.ظ

اعتراف سازمان غذا و داروی آمریکا به کشته شدن 9 کودک در اثر آلودگی شیرخشک ابوت

  •  اعتراف سازمان غذا و داروی آمریکا به کشته شدن 9 کودک در اثر آلودگی شیرخشک ابوت

سازمان غذا و داروی امریکا برای اولین اعتراف کرد که 9 کودک ممکن است بر اثر مصرف شیرخشک آلوده شرکت ابوت، بزرگترین شرکت تولید کننده شیرخشک در امریکا، جان خودشان را از دست داده باشند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، این سازمان پیشتر فقط مرگ دو کودک را بر اثر الودگی این شیرخشک ها تایید کرده بود.

بر اساس گزارش دموکراسی نو، پیشتر کارخانه ابوت نیوتریشن (Abbott Nutrition) در میشیگان به دلیل نگرانی‌های ایمنی در مورد آلودگی احتمالی تعطیل شده بود اما اخیرا، رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا در پی بحران کمبود شیرخشک در کشورش، وعده بازگشایی این کارخانه را داده بود.

بازرسی انجام شده بین ۳۱ ژانویه تا ۱۸ مارس از کارخانه لابراتوارهای ابوت در استورجیس میشیگان نشان داد باکتری مضر "کرونوباکتر ساکازاکی" روی سطح برخی از مناطق تولیدکننده شیرخشک پودری نوزاد کشف شد. این بازرسی همچنین افشا کرد ابوت یک سیستم کنترلی که همه مراحل فرآوری را برای پیشگیری از آلودگی میکروبی شیرخشک نوزاد پوشش دهد، ندارد و همچنین پرسنلی که با شیرخشک نوزاد کار می‌کردند، لباس‌های محافظتی لازم را نپوشیده بودند.


پیشتر، شکایات از محصولات شیرخشک پودری نوزاد این کارخانه که باعث عفونت‌های باکتریایی شده بود، ابوت را مجبور کرد برخی از محصولات خود با برندهای Alimentum و Similac و EleCare را از بازار جمع‌آوری کند. باکتری کرونوباکتر ساکازاکی می‌تواند باعث عفونت‌های تهاجمی جدی و مرگ زودرس نوزاد شود.


 

ارسال نظر: