X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 04 تیر 1401
تعداد بازدید خبر : 212
تاریخ ثبت : شنبه, 04 تیر,1401 | 12:05 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 04 تیر,1401 | 11:59 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 04 تیر,1401 | 12:05 ب.ظ

هشدار سازمان ملل به رژیم صهیونیستی درباره بازداشت‌های خودسرانه فلسطینیان

  • هشدار سازمان ملل به رژیم صهیونیستی درباره بازداشت‌های خودسرانه فلسطینیان

کارشناسان سازمان ملل، اقدامات اسرائیل را به خاطرسواستفاده از قوانین مقابله با تروریسم برای هدف گرفتن  و سرکوب مدافعان حقوق بشر  محکوم کردند.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، این بیانیه، واکنشی به تصمیم دادگاهی در رژیم صهیونیستی بود که امدادگر فلسطینی را بعد از شش سال بازداشت خودسرانه، به اتهام پرداخت کمک مالی به حماس محکوم کرد.

بر اساس گزارش وب سایت سازمان ملل، محمد الحلبی، رئیس عملیات غزه برای ورلد ویژن، یک سازمان غیردولتی مسیحی بین‌المللی، در ژوئن 2016 دستگیر شد. رژیم صهیونیستی او را متهم کرد که 50 میلیون دلار برای پرداخت به حماس، خرید تسلیحات و تامین مالی فعالیت‌های این گروه فراهم کرده است.


الحلبی به طور مداوم اتهامات علیه خود را رد کرده و چندین پیشنهاد مصالحه و پذیرش جرم را رد کرده است.


ورلد ویژن، که بر کمک به کودکان تمرکز دارد، می گوید یک ممیزی مستقل هیچ مدرکی مبنی بر تخلف یا کمبود بودجه پیدا نکرده است. این سازمان اعلام کرد در دوره 10 ساله ای که الحلبی به فعالیت می پرداخت، حدود 22.5 میلیون دلار برای عملیات در غزه بودجه اختصاص داده بود که همین موضوع، پذیرش مبلغ ادعایی سوء‌استفاده شده به وسیله الحلبی را «دشوار می کند.»

این کارشناسان در بیانیه ای تاکید کردند: «دادگاه الحلبی شواهدی از بی اعتنایی جدی به برگزاری دادگاه عادلانه دارد، از جمله به کارگیری شواهد محرمانه علیه او، محدودیت دسترسی‌اش به وکیل، فرصت ناکافی و موانع جدی برای آماده کردن دفاعیه.»

کارشناسان سازمان ملل در این بیانیه همچنین تاکید کردند: «محکوم کردن یک امدادگر بشردوستانه، و نقض جدی حق دادرسی عادلانه او، و محکومیتش بر اساس ادعای بی اساس تروریسم شواهد دیگیری از سو استفاده اسرائیلی از اقدامات ضدتروریستی برای سرکوب صدای مدافعان حقوق بشر است.»


 

ارسال نظر: