X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 29 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 178
تاریخ ثبت : یکشنبه, 29 خرداد,1401 | 05:15 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 29 خرداد,1401 | 05:08 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 29 خرداد,1401 | 05:15 ب.ظ

معاون اول قوه قضا: سومین روز هفته قوه قضائیه روز حمایت از حقوق بشر در مقابله با تروریسم نامگذاری شده

  • معاون اول قوه قضا: سومین روز هفته قوه قضائیه روز حمایت از حقوق بشر در مقابله با تروریسم نامگذاری شده

معاون اول قوه قضاییه گفت:در دوره جدید با رهنمودهای ریاست قوه قضاییه تلاش می‌کنیم تا به یک قوه قضاییه اجتماعی دست یابیم که درد جامعه را بفهمد یعنی قوه قضاییه ای که در تراز گام دوم انقلاب باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و یارانش اظهار کرد: هفته قوه قضاییه را به همکاران قضایی و اداری در سراسر کشور که به صورت جهادی همواره به صورت شبانه روزی برای حل و فصل مشکلات مردمی در حال انجام فعالیت هستند، تبریک عرض می‌کنم.
 

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: قوه قضاییه امروز با برنامه در حال حرکت است و تمام اقدامات دستگاه قضا براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده در حال انجام است.


حجت الاسلام و المسلمین مصدق با بیان اینکه در تدوین برنامه‌های عملیاتی قوه‌قضاییه ۲ موضوع محور عمل قرار دارد، گفت: در گام اول، موارد شش گانه ای که مقام معظم رهبری در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه بیان فرمودند در دستور کار قرار دارد، لذا مکلف هستیم براساس مطالبات مقام معظم رهبری که خلاصه آنها در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه آمده، برنامه ریزی کنیم.


وی تاکید کرد: دومین محور سند تحول قضایی است که در زمان ریاست آیت الله رئیسی در قوه قضاییه تدوین شده است و رئیس فعلی قوه قضاییه هم کاملا در جریان تدوین این سند قرار دارد و هر روز بهتر از دیروز در اجرا و ارتقای این سند در حال برنامه ریزی هستیم.


حجت الاسلام والمسلمین مصدق در رابطه با برنامه‌های هفته قوه قضاییه عنوان کرد: در روز چهارشنبه آینده مراسم تجدید میثاق با بنیانگذار کبیر انقلاب و شهید بهشتی برگزار می شود که در این مراسم هیئت عالیرتبه قضایی به همراه رئیس قوه قضاییه برای تجدید میثاق به حرم مطهر می روند. مصاحبه تلویزیونی رئیس قوه قضاییه نیز ساعت ۲۲ چهارشنبه شب انجام می شود.


معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای اولین بار در این دوره انجام می شود، مراسم تکریم ریاست قوه قضاییه از خانواده مسئولان عالی قوه قضاییه است. به روسای کل دادگستری های سراسر کشور نیز تاکید می کنیم این برنامه را در استان‌های خود داشته باشند. دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی جزو برنامه های این هفته است که در روز پنجشنبه انجام می شود. سخنرانی روسای کل دادگستری‌ها قبل از خطبه در روز جمعه انجام می شود و میز خدمات قضایی همزمان در محل نماز جمعه انجام خواهد شد.


وی توضیح داد: رئیس قوه قضاییه در این هفته با تولیدکنندگان، کارآفرینان و مدیران شرکت های دانش بنیان دیدار می‌کند. مسئولان عالی قضایی و اعضای شورای عالی قضایی استان‌ها نیز از واحدهای صنعتی تولیدی و شرکت های دانش بنیان دیدار خواهند داشت. دومین نشست مشترک قوه قضاییه و مجلس نیز انجام می شود.


حجت الاسلام و المسلمین مصدق افزود: همایش سراسری قوه قضاییه را به مدت یک روز خواهیم داشت و در نهایت دیدار با مقام معظم رهبری جزو برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته قوه قضاییه است. افتتاح ۱۲ پروژه اداری در سازمان ثبت اسناد به میزان ۱۲ هزار متر مربع، اصلاح ۱۸ ساختمان دادگستری و رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب که محصول پژوهشگاه قوه است و همچنین افتتاح پنجره واحد مرکز فناوری اطلاعات نیز از دیگر برنامه‌های هفته قوه قضاییه خواهد بود.


وی با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه برای انتقال اخبار گفت: امیدواریم با تلاش‌هایتان فعالیت جهادی و شبانه روزی همکاران قضایی در سراسر کشور را به‌طور ملموس جهت اطلاع مردم منعکس کنید.


حجت الاسلام والمسلمین مصدق با اشاره به اسامی هفته قوه قضاییه اضافه کرد: روز نخست: حمایت قضایی از تولید دانش بنیان و صیانت از حقوق عامه، دومین روز: حرکت جهادی، تحول و تعالی قضایی، سومین روز: حمایت از حقوق بشر در مقابله با تروریسم، چهارمین روز: تسهیل فرآیند رسیدگی با بهره گیری از فناوری‌های نوین، پنجمین روز: پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با بسترهای فسادزا، ششمین روز: ترویج فرهنگ صلح و سازش و اصلاح مجرمان و هفتمین روز: ولایتمداری، ایثار و خدمت به مردم نامیده شده است.

 

ارسال نظر: