X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 28 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 182
تاریخ ثبت : شنبه, 28 خرداد,1401 | 03:17 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 28 خرداد,1401 | 03:00 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 29 خرداد,1401 | 08:08 ق.ظ

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در کمیته صیانت از حقوق مردم: فرصت ویژه حل مشکلات مردم فراهم شده است

  • رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در کمیته صیانت از حقوق مردم: فرصت ویژه حل مشکلات مردم فراهم شده است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه فرصت ویژه حل مشکلات مردم فراهم شده،گفت: هماهنگی و هم سویی در قوای مختلف کشور به وجود آمده که باید از این فرصت استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حجت الاسلام والمسلمین دکتر شجاعی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، در نشست کمیته صیانت از حقوق مردم که توسط ستاد حقوق بشر برگزار گردید، با بیان اینکه امروز فرصت ویژه و استثنایی در جمهوری اسلامی ایران برای حل درد‌های مزمن نظام کشور فراهم شده، اظهار داشت: هماهنگی و هم سویی در قوای مختلف کشور به وجود آمده که باید از این فرصت استفاده شود.

شجاعی در ادامه با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نقطه عطف حقوق بشر را ایجاد کرده، افزود: باید بیش از گذشته حقوق مردم و حقوق بشر تبیین شود؛ حقوق مردم معانی است که پیش از انقلاب از زبان ما شنیدند و اکنون پس از انقلاب مردم باید در عمل حاکمیت و رفتار فردی و کلان حاکمان، شاهد آن باشند.

وی تصریح کرد: خروجی این جلسه اگر صیانت واقعی حقوق مردم باشد، می توان گفت این جلسه به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده است.

شجاعی با اشاره به عملکرد کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی قضایی مقید به قانون است و در صدور حکم جز به قانون نمی توان حکم داد، اما کمیسیون اصل ۹۰ مقید به قوانین ماهوی نیست. در کمیسیون، گلوگاه های حکمرانی در دستورکار قرار گرفته است. اختلال در گلوگاه های حکمرانی حقوق تمامی مردم را تضییع می کند.

وی تصریح کرد: یکی از حقوق مردم، حق دسترسی آسان و عادلانه به خدمات پزشکی است. بیش از یک سال است که جلسات متعددی در کمیسیون اصل ۹۰ با حضور مسئولان وزارت بهداشت برگزار کرده ایم. گاهی به دلیل تعارض منافع فردی، صنفی و ساختاری به جای تصمیم به نفع مردم، به نفع عده ای خاص تصمیم گیری شده و برخی تصمیم ها بر اساس منافع فردی و صنفی گرفته شده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خاتمه با بیان اینکه حقوق مردم در دو موضع قدرت و ضعف تضییع می‌شود، گفت: هر جا قدرتی شکل گیرد، امکان تضییع حق مردم بیشتر می شود و در مواضع ضعف هم امکان تضییع حق مردم بیشتر می شود، لذا باید این مواضع را شناسایی و پاسبانی کنیم و کلی گویی دردی را دوا نخواهد کرد.
 

ارسال نظر: