X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 195
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 25 خرداد,1401 | 11:51 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 25 خرداد,1401 | 11:40 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 25 خرداد,1401 | 11:51 ق.ظ

یک گروه حقوق بشری خواستار تحقیقات درباره شکنجه فلسطینیان در زندان‌های اسرائیل شد

  • یک گروه حقوق بشری خواستار تحقیقات درباره شکنجه فلسطینیان در زندان‌های اسرائیل شد

کمیته عمومی علیه شکنجه در اسرائیل از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی خواست جرائم نیروهای امنیتی این رژیم غاصب علیه بازداشت شدگان فلسطینی را بررسی کند.
 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، کمیته عمومی علیه شکنجه در اسرائیل (PCATI) از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی خواست جرائم نیروهای امنیتی اسرائیل علیه بازداشت شدگان فلسطینی را بررسی کند.

این سازمان می گوید در تحقیقات این دادگاه درباره جرائم جنگی اسرائیل در اراضی اشغالی کمک خواهد کرد.

تال استینر، مدیر کمیته عمومی علیه شکنجه در اسرائیل، می گوید که این سازمان وکالت صدها قربانی شکنجه طی 30 سال اخیر را بر عهده داشته است اما هیچ بازجوئی برای اقدامات بربرانه اش در اسرائیل محاکمه نشده است.

او می گوید پس از سی سال مبارزه با شکنجه به این نتیجه اسف بار رسیده که اسرائیل اراده ای برای ختم شکنجه و بررسی صادقانه شکایات قربانیان و محاکمه عاملان ندارد.

او تاکید می کند که این سازمان هرگز دست کمک به سوی دیوان دراز نمی کرد اگر اسرائیل می پذیرفت که این موضوع را صادقانه و منصفانه بررسی کند.

به گفته این سازمان، بیش از 1300 شکایت درباره شکنجه توسط ماموران اسرائیلی ثبت شده و تاکید دارد شکنجه توسط رژیم صهیونیستی به صورت سیستماتیک و به دنبال دستورات شین بت و با تایید مقامات ارشد اعمال می شود.


 

ارسال نظر: