X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 170
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 24 خرداد,1401 | 09:50 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 24 خرداد,1401 | 09:47 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 24 خرداد,1401 | 09:50 ق.ظ

رژیم صهیونیستی، فلسطینیان را بدون محکامه و نامحدود زندانی می کند

  • رژیم صهیونیستی، فلسطینیان را بدون محکامه و نامحدود زندانی می کند

رژیم صهیونیستی همواره شهروندان فلسطینی را به بهانه‌های واهی و بدون محاکمه زندانی می‌کند.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، رژیم صهیونیستی تنها در سال ۲۰۲۱ حدود هشت هزار فلسطینی را بازداشت کرده که از این تعداد بیش از هزار و ۳۰۰ نفر خردسال و ۱۸۴ نفر نیز زن بوده‌اند.
 

بر اساس گزارش «الجزیره»، همچنین دادگاه‌های رژیم صهیونیستی طی سال گذشته میلادی حدود هزار و ۵۰۰ مورد حکم «بازداشت اداری»، صادر کردند. این حکم، رژیم صهیونیستی را قادر می‌سازد تا فلسطینیان را به مدت نامحدود و بدون محاکمه در زندان نگهدارد.

 

گروه‌های حقوق بشری بسیاری در سطح جهان این اقدام رژیم صهیونیستی را هدف انتقادات شدید قرار داده‌اند. طبق آمار منتشر شده، تا ماه آوریل سال ۲۰۲۲ حدود چهار هزار و ۴۵۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در حبس به سر می‌برند.


از این تعداد ۵۳۰ نفر بدون اتهام و یا محاکمه در زندان به سر می‌‎برند، ۱۶۰ کودک، ۳۲ زن، ۵۴۹ نفر در حال گذراندن حبس هستند و ۴۹۹ نفر نیز محکومیت حبس بیش از ۲۰ سال دارند. کودکان فلسطینی نیز از این اقدامات خشونت‌بار رژیم صهیونیستی در امان نیستند؛ در سطح جهان تنها رژیم صهیونیستی است که کودکان را در دادگاه‌‌های نظامی محاکمه می‌کند و آنها اغلب از حقوق اولیه نیز محروم می‌شوند.


آمار منتشر شده نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۰ تاکنون رژیم صهیونیستی بیش از ۱۲ هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده است؛ بسیاری از این کودکان به «پرتاب سنگ» متهم هستند و بر اساس قانون نظامی رژیم صهیونیستی تا حدود ۲۰ سال حبس نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود.


در حال حاضر بیش از ۱۶۰ کودک در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که اکثر آنها بدون محاکمه همچنان در بازداشت به سر می‌برند و اتهامی علیه آنها مطرح نشده است. همچنین در حال حاضر ۵۳۰ فلسطینی در «بازداشت اداری»، بدون اتهام یا محاکمه در بازداشت هستند.
 

این افراد، از جمله زنان و کودکان، توسط ارتش رژیم صهیونیستی برای دوره‌های شش ماهه قابل تمدید بر اساس «شواهد محرمانه» که نه زندانی و نه وکیل اجازه دیدن آنها را دارند، نگه داشته می‌شوند.

 

ارسال نظر: