X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 مهر 1400
تعداد بازدید خبر : 394
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 21 مهر,1400 | 01:16 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 21 مهر,1400 | 01:13 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 21 مهر,1400 | 01:29 ب.ظ

راه‌اندازی ۲۰ هزار مهد کودک روستایی

  • راه‌اندازی ۲۰ هزار مهد کودک روستایی

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت از راه اندازی ۲۰ هزار مهد کودک روستایی خبر داد و گفت: این مهد‌ها برای توسعه فعالیت‌های آموزشی در مناطق محروم و ایجاد عدالت آموزشی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی رضا حاجیان زاده امروز در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از شهریه این مهدکودک‌ها قرار است با یارانه‌های دولتی تأمین شود تا هزینه سنگینی برای خانواده‌ها ایجاد نکند.
 
وی افزود: هم اکنون ۸ میلیون کودک زیر ۶ سال در ۵۰ هزار مهدکودک و مرکز پیش دبستانی مشغول به آموزش هستند که در این مهد‌ها رشد دینی، کلامی، علاقه مندی به زبان مادری و مهارت‌های تفکر و جستجو گری به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت ادامه داد: شهریه مهد‌ها امسال با افزایش حداکثر ۳۲ درصدی نسبت به پارسال برای سال تحصیلی جدید اعمال خواهد شد.

وی به فعالیت مهدکودک‌های غیرمجاز اشاره کرد و افزود: ۵۰ هزار مهد کودک مجوز رسمی از آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی ندارند و از سایر سازمان‌ها مجوز گرفته اند که همه این مهد‌ها ملزم به دریافت مجوز از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای ادامه فعالیت هستند. نظام نامه تربیت مربیان کودک در حال تدوین است و ۲۰۰ هزار مربی پیش دبستانی در این نظام نامه تعریف شده اند.

 حاجیان زاده افزود: فعالیت مهد‌های کودک قبلی تا ابلاغ دستورالعمل‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت همچنان مجاز است و این مهد‌ها می‌توانند تا پایان سال ۱۴۰۱ به فعالیت خود ادامه دهند.طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مهد‌های کودک جزو مشاغل گروه دو شغلی هستند و می‌توانند در مناطق غیر از شرایط قرمز کرونایی به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت از طراحی و تصویب سند ملی حقوق کودک خبر داد و افزود: اجرای این سند بعد از ابلاغ آن به آموزش و پرورش در دستور کار ماست. فعالیت پیش دبستانی‌ها از سال تحصیلی آینده به دو دوره سه ساله تقسیم خواهد شد و فعالیت این مهدکودک‌ها طبق این دوره‌ها مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال بازبینی استاندارد‌های ساختمان مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی هستیم که این استاندارد‌ها از سال آینده اجرایی و اعمال خواهد شد.
 
 حاجیان زاده یادآور شد: پیشنهاد تأسیس رشته‌های تربیت مربی کودک در دانشگاه‌ها را داده ایم و هر مربی مهدکودک در صورت داشتن گواهی نامه صلاحیت حرفه‌ای می‌تواند در مهد‌ها مشغول به فعالیت شود.


 
ارسال نظر: